Хто в закладі має управляти соціальними виплатами — уповноважений чи комісія із соціального страхування
На ваші запитання відповідає Ольга Догадіна,
керівник групи експертів із кадрових питань, Київ
![](/storage/summernote/63ff56269ce787859.png)
Не радимо так вчиняти.
Із 01.01.2023 набула чинності нова редакція Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 № 1105-XIV (далі — Закон про соціальне страхування).
Закон про соціальне страхування уже не містить норми щодо роботи комісій із соціального страхування (далі — комісія). Рішення призначити страхові виплати ухвалює страхувальник або уповноважені ним особи (ч. 3 ст. 22 Закону про соціальне страхування). Тому комісії припиняють свою діяльність, а керівник підприємства призначає соціальні виплати самостійно або наказом визначає уповноважених із соціального страхування.
Керівник має право визначити декілька уповноважених, які разом розглядатимуть лікарняні та призначатимуть соціальні виплати або відмовлятимуть у їх призначенні за наявності підстав. У такому разі протокол підписують усі уповноважені, присутні на засіданні. Кожен із них несе рівнозначну відповідальність за ухвалене рішення.
Не радимо залишати в закладі комісію. Засідання комісії може відбутися лише за наявності кворуму. Тому знову повернуться проблеми, коли частина членів комісії відсутні (хворіють, у відпустці, відрядженні тощо), а необхідно терміново розглянути лікарняні та призначити соціальні виплати.
![](https://egolovlikar.expertus.com.ua/images/article-elements/article_up_egolovlikar.png)