Що нового

у сфері охорони здоров’я

15 липня

«Охматдит» вже з електроенергією й водопостачанням: МОЗ розповіло про відновлювальні роботи у медзакладі

«Охматдит» вже з електроенергією й водопостачанням: МОЗ розповіло про відновлювальні роботи у медзакладі

НДСЛ «Охматдит» вже з електроенергією й водопостачанням. На черзі – відновлення надання критично важливих медичних послуг. Про це повідомило МОЗ.

Виплати працівникам ЗОЗ

Міністр охорони здоров'я України Віктор Ляшко зазначив:

«Тривають першочергові роботи: вже відновлено електро- та водопостачання, система медичного газопостачання, оцінюємо роботу інших інженерних мереж. Наразі наше пріоритетне завдання — відновити надання критично важливих медичних послуг в «Охматдиті» на базі функціонуючих приміщень. Паралельно триває робота з комплексної оцінки завданих збитків. Вже сьогодні ми з командою медзакладу розуміємо доцільність будівництва нового корпусу замість зруйнованого та одного з пошкоджених. Завдяки згуртованості уряду, українців, представників бізнесу, міжнародних партнерів ми відновимо «Охматдит» і зробимо його ще більш сучасним».

Першочергове завдання наразі — якнайшвидше відновити:

  • операційний блок,
  • відділення інтенсивної терапії,
  • відділення дитячої офтальмології, урології та нейрохірургії.

Раніше Уряд виділив 100 млн грн на відновлення «Охматдиту».

За матеріалами МОЗ

15 липня

МОЗ затвердило новий клінічний протокол «Ігрова залежність (лудоманія)»

МОЗ затвердило новий клінічний протокол «Ігрова залежність (лудоманія)»

Стандарти і протоколи, які МОЗ затвердило у 2021—2024 роках

Наказ МОЗ від 10.07.2024 № 1201 затвердив новий клінічний протокол медичної допомоги «Ігрова залежність (лудоманія)» (далі — Протокол).

Протокол ґрунтується на даних доказової медицини стосовно ефективності та безпеки медичних втручань, психотерапії, фармакотерапії та організаційних принципів її надання при лудоманії.

МОЗ зауважує: дотримання положень Протоколу не гарантує успішного лікування в кожному конкретному випадку, його не можна розглядати, як посібник, що включає всі необхідні методи терапії або, навпаки, виключає інші. Остаточне рішення стосовно вибору конкретної клінічної процедури або плану лікування має ухвалювати лікар з урахуванням клінічного стану пацієнта та можливостей для проведення заходів діагностики і терапії в медичному закладі. 

Раніше МОЗ затвердило клінічний протокол «Розсіяний склероз у дорослих».

За матеріалами МОЗ

15 липня

15 липня набрали чинності зміни до ліцензування медичної практики

Ліцензування медичної практики: Уряд оновив форму Відомостей про стан матеріально-технічної бази

Уряд постановою від 10.05.2024 № 536 уніс чергові зміни до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики (далі — Ліцензійні умови). Зміни до ліцензування медичної практики набрали чинності 15.07.2024

Зауважте, що вже з 02.06.2024 діє оновлена форма Відомостей про стан матеріально-технічної бази, наявність персоналу із зазначенням його освітнього і кваліфікаційного рівня. Зокрема змін зазнав пункт «Відомості про відповідність освітнім та кваліфікаційним вимогам молодших спеціалістів з медичною (фармацевтичною) освітою, фахівців з реабілітації».

Крім того, оновлені Ліцензійні умови прямо передбачають обов’язок закладів охорони здоров’я та реабілітаційних закладів мати затверджені в установленому законодавством порядку стандартні операційні процедури (СОПи).

Детальніше про зміни в ліцензуванні медичної практики, що діють із 15.07.2024, читайте в консультації системи «Експертус Медзаклад».

За матеріалами КМУ 

Зокрема змін зазнає пункт «Відомості про відповідність освітнім та кваліфікаційним вимогам молодших спеціалістів з медичною (фармацевтичною) освітою, фахівців з реабілітації».

15 липня

Реєструйтеся на вебінар «Робота за сумісництвом і суміщення посади: обмеження для керівника медзакладу»

Експертус Охорона здоров'я запрошує взяти участь в безплатному вебінарі «Робота за сумісництвом і суміщення посади: обмеження для керівника медзакладу». Захід відбудеться 15.08.2024 о 14:00.

Лектор вебінару — Алла Худякова, шеф-редактор Експертус Охорона здоров'я, експерт з економічних питань, автор численних публікацій у журналі «Управління закладом охорони здоров'я».

Програма вебінару: 

  1. Чим відрізняються сумісництво і суміщення
  2. Як запровадити суміщення директору та його заступникам
  3. Які умови та оплата роботи за сумісництвом для керівників 
  4. Чи може директор КНП працювати за сумісництвом
  5. Як установити режим роботи меддиректору, який має сумісництво

ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ ►►►

12 липня

Став відомим склад Ради громадського контролю при НСЗУ

Став відомим склад Ради громадського контролю при НСЗУ

За результатами рейтингового інтернет-голосування, яке тривало до 5 липня 2024 року, урядовці обрали 15 членів Ради громадського контролю при НСЗУ (далі — Рада).

НСЗУ проти ЗОЗ: аналіз судової практики

На членство претендували 29 кандидатів від 21 громадського об’єднання, які загалом отримали 29 942 голоси. Участь в голосуванні взяли 11 363 українці. Під час участі в рейтинговому інтернет-голосуванні кожен громадянин міг  проголосувати один раз, обравши одного або декілька кандидатів (не більше ніж 15 кандидатів одночасно).

Підрахунок голосів і складення рейтингу кандидатів у члени Ради здійснювався у автоматичному режимі. НСЗУ оприлюднила список кандидатів і бали, які вони набрали. 15 кандидатів, що набрали гайбільше балів, і стануть членами Ради.

Рейтинг кандидатів, які увійшли до Ради громадського контролю при НСЗУ

ПІБ

Організація

К-кість голосів, %

3

 Гайкова Ольга Олексіївна

Громадська організація «Ветерани за медичний канабіс»

4099 (13.7%)

25

Черепанова Марина Євгеніївна,

Громадська організація «Українське правниче товариство»

4008 (13.4%)

16

Максименко Ярослав Олександрович

Громадська організація «Українське правниче товариство»

3997 (13.3%)

17

Масюк Віталій Володимирович,

Громадська організація «Українське правниче товариство»

 3990 (13.3%)

10

Карабаєв Даніель Таїрович,

Громадська організація «Всеукраїнське Лікарське Товариство»

2655 (8.9%)

13

Кулагін Антон Єгорович

Громадська організація «Діа-Дзен»

1153 (3.9%)

22

Суворова Ірина Миколаївна

Громадська спілка «Аптечна професійна асоціація України (АПАУ)»

758 (2.5%)

15

Латиш Ірина Сергіївна

Громадська організація «Рух Чесно»

757 (2.5%)

7

Завадська Ольга Олександрівна

Громадська організація «Афіна. Жінки проти раку»

720 (2.4%)

8

Іваненко Інна Валеріївна

Громадська організація «Афіна. Жінки проти раку»

616 (2.1%)

20

Семко Ольга Миколаївна

Громадська організація «Афіна. Жінки проти раку»

602 (2%)

4

Головін Олексій Анатолійович

Громадська організація «Асоціація працівників системи охорони здоров’я України «Медичні лідери»

578 (1,9%)

26

Черних Юрій Анатолійович

Черкаський обласний осередок Всеукраїнської громадської організації осіб з інвалідністю користувачів психіатричної допомоги «Юзер»

531 (1.8%)

1

Азарова Алеся Олегівна

Громадська організація «Діа-Дзен»

506 (1.7%)

28

Шевчук Леся Олександрівна

Громадська організація «Орфанні за життя»

500 (1.7%)

Офіційні результати інтернет-голосування зі списком усіх кандидатів можна переглянути на сайті НСЗУ.

Під час голосування для авторизації використовувалась ID.GOV.UA — інтегрована система електронної ідентифікації. Це державна платформа для ідентифікації та автентифікації користувачів, завдяки якій можна пройти електронну ідентифікацію за допомогою електронного підпису (у т. ч. на хмарних та інших захищених носіях).

Усі чутливі дані в процесі голосування надійно шифровані та оброблені сервісом голосування НСЗУ. Кожен голос отримав номер бюлетеня та шифр, зв’язаний у ланцюг, який не дозволяє непомічено вставити нові голоси або викинути існуючі. Після закінчення голосування сформовано відкритий повний протокол, який дозволяє кожному громадянину, що брав участь в голосуванні за склад РГК при НСЗУ,  знайти і перевірити, як врахований його голос. 

Відтак НСЗУ наголошує. що вдалося забезпечити прозорість і перевірність процесу підрахунку голосів. Відсутні будь-які ознаки несанкціонованих втручань у результати голосування і неправомірного голосування. 

Нагадаємо, члени Ради забезпечуватимуть:

  • громадський контроль за діяльністю НСЗУ;
  • взаємодію з громадськими об’єднаннями, іншими інститутами громадянського суспільства у сфері охорони здоров’я, зокрема щодо запобігання корупції;
  • інформування НСЗУ про громадську думку щодо формування та реалізації державної політики у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення та щодо програми медгарантій.

Строк повноважень члена Ради становить три роки. Для забезпечення безперервності та правонаступництва у діяльності Ради проходитиме планова ротація її складу. Ротація передбачає щорічне оновлення однієї третьої частини від загальної кількості членів Ради.

За матеріалами НСЗУ та Експертус Медзаклад

12 липня

Уряд затвердив порядок лікування туберкульозу в осіб, взятих під варту

Уряд затвердив порядок лікування туберкульозу в осіб, взятих під варту

Постанова КМУ «Про затвердження Порядку надання медичної допомоги людям, які хворіють на туберкульоз, з числа осіб, взятих під варту, чи які тримаються в установах виконання покарань» від 09.07.2024 № 802 (далі — Порядок) визначила процедуру організації обов’язкових профілактичних медичних оглядів, обстежень та лікування для певних категорій пацієнтів.

Чи страхувати працівників від інфікування гепатитами

Зокрема Порядок стосується хворих на туберкульоз, з числа осіб, взятих під варту і які перебувають:

  • у слідчих ізоляторах Державної кримінально-виконавчої служби,
  • в установах виконання покарань, 
  • в ізоляторах тимчасового тримання.

Втратили чинність постанови КМУ:

  • «Про затвердження Порядку надання медичної допомоги хворим на туберкульоз особам, взятим під варту, чи які тримаються в установах виконання покарань» від 25.06.2014 № 205;
  • «Про внесення змін до Порядку надання медичної допомоги хворим на туберкульоз особам, взятим під варту, чи які тримаються в установах виконання покарань» від 09.12.2015 № 1022;
  • «Про внесення змін до Порядку надання медичної допомоги хворим на туберкульоз особам, взятим під варту, чи які тримаються в установах виконання покарань» від 06.02.2019 № 76.

Раніше Уряд затвердив план заходів із реалізації стратегії протидії ВІЛ, туберкульозу та вірусним гепатитам.

За матеріалами КМУ

12 липня

Реєструйтеся на безплатний вебінар «Як медсестрам набирати бали БПР у 2024 році»

Експертус Охорона здоров'я запрошує взяти участь в безплатному вебінарі «Як медсестрам набирати бали БПР у 2024 році». Захід відбудеться 31.07.2024 об 11:00.

Лектор вебінару — Алла Худякова, шеф-редактор Експертус Охорона здоров'я, експерт з економічних питань, автор численних публікацій у журналі «Управління закладом охорони здоров'я».

Програма вебінару: 

  1. Нормативно-правові документи, що регулюють безперервний професійний розвиток
  2. Види і формати заходів БПР
  3. Критерії нарахування балів
  4. Особливості роботи електронної системи БПР

ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ ►►►

11 липня

Закон про заборону призначати ліки у «співпраці» з фармкомпаніями готують на друге читання у ВРУ

ВРУ прийняла у першому читанні закон про заборону призначати ліки у «співпраці» з фармкомпаніями

Комітет з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування (далі — Комітет) ухвалив рішення рекомендувати ВРУ прийняти проєкт Закону «Про внесення змін до Основ законодавства України про охорону здоров’я щодо удосконалення обмежень для медичних, фармацевтичних працівників та фахівців з реабілітації під час здійснення ними професійної діяльності» від 27.11.2023 № 10293 (далі — Законопроєкт) у другому читанні та в цілому як закон України. 

Юридичний супровід роботи медзакладу: прораховуємо ризики

Законопроєк розробило МОЗ на виконання Державної антикорупційної програми на 2023—2025 роки. Документ визначає обмеження для лікарів, фармацевтів і фахівців із реабілітації, аби вони під час роботи не призначали ліки, медвироби чи допоміжні засоби реабілітації під впливом прямих чи непрямих фінансових стимулів. Ідеться про:

  • роздачу сувенірної та брендованої продукції;
  • премії, бонуси, подарунки;
  • повернення частини коштів за призначення лікарських засобів конкретного виробника;
  • участь у конкурсах, лотереях, подіях від фармпредставників в обмін на призначення конкретних препаратів.

Фармацевти під час відпуску лікарських засобів на прохання покупців будуть зобов’язані надавати достовірну інформацію про наявні аналоги, які можуть бути еквівалентними за дією, складом або ефективністю. Також Законопроєкт забороняє приховувати інформацію про ліки з аналогічною діючою речовиною за нижчою ціною, керуючись власною вигодою.

Окрім цього, заборонено виписувати ліки на бланках, які містять рекламну інформацію чи сприяють контролю частоти призначення. Обмеження поширюватимуться також на медичні вироби та допоміжні засоби реабілітації.

Після прийняття Законопроєкту в першому читанні Комітет доопрацював його редакцію з урахуванням пропозицій МОЗ та Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю. 

Раніше МОЗ повідомило, що в кабінетах асистивних технологій пацієнтам видаватимуть допоміжні засоби реабілітації.

За матеріалами ВРУ та Експертус МедзакладЕкспертус Медзаклад

11 липня

МОЗ затвердило новий клінічний протокол «Розсіяний склероз у дорослих»

МОЗ затвердило клінічний протокол «Розсіяний склероз у дорослих»

Стандарти і протоколи, які МОЗ затвердило у 2021—2024 роках

Наказ МОЗ від 01.07.2024 № 1142 затвердив новий клінічний протокол медичної допомоги «Розсіяний склероз у дорослих».

Документ призначений для:

Рекомендації мають застосовуватися до всіх сфер надання допомоги (амбулаторне лікування, амбулаторна спеціалізована медична допомога, денний стаціонар, стаціонар, клініка невідкладних станів, спеціалізована клініка, реабілітаційна клініка) і поширюватися від діагностики рецидиву та симптоматичної терапії до імунотерапії.

Раніше МОЗ затвердило клінічний протокол «Базальноклітинний рак шкіри».

За матеріалами МОЗ

11 липня

Урядовці визначили склад Ради громадського контролю при НСЗУ

Шляхом рейтингового інтернет-голосування обрали новий склад Ради громадського контролю при НСЗУ

Рейтингове інтернет-голосування тривало 1 по 5 липня 2024 року. На членство в Раді претендували 29 кандидатів від 21 громадського об'єднання. Із них обрали 15 членів Ради. Усього в голосуванні взяло участь 29 942 респондентів.

Розрахунок вартості платних послуг у ЗОЗ: запитання і відповіді

До складу Ради увійде 15 кандидатів, які набрали найбільшу кількість голосів. НСЗУ оприлюднила рейтинг кандидатів відповідно до проведеного голосування, з яким можна ознайомитися за посиланням. Персональний склад Ради ще має затвердити КМУ.

НСЗУ нагадала, що члени Ради забезпечуватимуть:

  • громадський контроль за діяльністю НСЗУ;
  • взаємодію з громадськими об’єднаннями, іншими інститутами громадянського суспільства у сфері охорони здоров’я, зокрема щодо запобігання корупції;
  • інформування НСЗУ про громадську думку щодо формування та реалізації державної політики у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення та щодо Програми медичних гарантій.

Раніше Уряд визначив, у яких випадках медзаклади можуть надавати платні послуги.

За матеріалами НСЗУ

10 липня

Уряд виділив 100 млн грн на відновлення «Охматдиту»

Уряд виділив 100 млн грн на відновлення «Охматдиту»

КМУ ухвалив постанову «Про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету для проведення невідкладних (першочергових) робіт з відновлення зруйнованих (пошкоджених) будівель Національної дитячої спеціалізованої лікарні «Охматдит» та державної установи «Науково-практичний медичний центр дитячої кардіології та кардіохірургії Міністерства охорони здоров’я України» від 09.07.2024 № 799 (далі — Постанова).

Грантова підтримка ЗОЗ: короткий курс для початківця

Постанова передбачає виділення 100 млн грн на першочергове відновлення «Охматдиту» та Центру дитячої кардіології і кардіохірургії, які постраждали внаслідок російського ракетного обстрілу 08.07.2024. Мінфіну КМУ доручив здійснити видатки на безповоротній основі за рахунок коштів резервного фонду державного бюджету.

Крім того, КМУ доручив МОЗ:

  • затвердити у тижневий строк перелік прогнозованих витрат на першочергове відновлення зазначених ЗОЗ;
  • до 27.12.2024 подати Міністерству економіки, Міністерству фінансів та Державній казначейській службі звіт про використання коштів, виділених згідно з Постановою.

За матеріалами МОЗ

10 липня

МОЗ винесло на громадське обговорення Порядок реалізації донорської крові та компонентів крові

МОЗ винесло на громадське обговорення проєкт змін до проведення профілактичних щеплень в Україні

КМУ пропонує затвердити:

  • Порядок реалізації донорської крові та компонентів крові суб’єктами системи крові, що здійснюють заготівлю, переробку, тестування, зберігання, розподіл та реалізацію донорської крові та компонентів крові;
  • Методику розрахунку вартості виробництва донорської крові та компонентів крові для надання послуг з трансфузії крові та/або компонентів крові;
  • Методику формування ціни для придбання плазми для фракціонування.

Зі змінами, які пропонує КМУ, можна ознайомитися за посиланням.

Громадське обговорення триває з 08.07.2024 впродовж одного місяця. Тож маєте час надіслати свої пропозиції та зауваження у письмовому або електронному вигляді на адресу МОЗ: 01601, м. Київ, вул. Грушевського, 7, контактна особа: Осадча Уляна Юріївна, e-mail: [email protected].

Раніше Уряд затвердив ліцензійні умови діяльності із заготівлі та тестування донорської крові та її компонентів.

За матеріалами МОЗ

10 липня

Запрошуємо на VІІ Всеукраїнський конгрес MedSprava: 10 балів БПР

Захід відбудеться 24 липня 2024 року у Києві. У межах конгресу беріть участь у семінарі на тему «Управління медзакладом у 2024 році» (за участь у семінарі вам має бути нараховано 10 балів БПР за умови успішного тестування в день семінару).

Варіанти участі у VІІ Всеукраїнському конгресі MedSprava

Можливі два варіанти участі у форумі: в режимі офлайн та онлайн.

Запрошуємо на VІІ Всеукраїнський конгрес MedSprava: 10 балів БПР

Взяти участь у режимі офлайн Взяти участь у режимі онлайн

Програма семінару «Управління медзакладом у 2024 році»

Блок 1. Побудова системи управління якістю в медичному закладі за пілотною методологією проєкту USAID

  • Опис рекомендованої МОЗ методології на основі міжнародних стандартів
  • Елементи СУЯ в медзакладі. Гармонізація з ISO 9001, ДСТУ EN 15224:2019
  • Етапи та інструменти побудови СУЯ
  • Побудова команди для розроблення і впровадження плану СУЯ. Модерація і технології для групової роботи
  • Вибір тверджень для самооцінювання
  • Розроблення плану побудови СУЯ та система моніторингу

Блок 2. Медична практика у вирі ліцензійних змін: як не заплутатися. Практичні поради юриста

  • Зміни ліцензійних умов: нормативно-правовий аспект
  • Реабілітаційна допомога: ліцензуємо правильно
  • Скасування акта санітарно-епідеміологічного обстеження: а що натомість
  • Документ про доступність для маломобільних груп населення: подаємо вчасно
  • Актуалізація даних ліцензіата: про що і як повідомляти
  • Чекап діяльності медзакладу або кабінету ФОП: усуваємо порушення

Блок 3. Безперервний професійний розвиток працівників сфери охорони здоров’я: головні зміни та перспективи

  • Основні засади БПР, що поширюються на лікарів, медсестер, фармацевтичних та інших працівників охорони здоров’я
  • Особливості роботи електронної системи БПР
  • Критерії вибору заходів і нарахування балів БПР
  • Ведення та перевірка особистого освітнього портфоліо
  • Відповідальність керівника медзакладу за підвищення кваліфікації працівників
  • Фінансування БПР і гарантії працівникам, які проходять навчання

Блок 4. Кадрові питання в роботі керівника

  • Сумісництво і суміщення керівників
  • Залучення медперсоналу до денних і нічних чергувань
  • Оформлення трудових відносин із працівниками
  • Організація робочого часу і часу відпочинку працівників

Наприкінці кожного блоку лектор відповість на запитання учасників семінару

Лектори VІІ Всеукраїнського конгресу MedSprava 

Запрошуємо на VІІ Всеукраїнський конгрес MedSprava: 10 балів БПР

Забронювати місце ►►►

Встигніть зареєструватися, адже
кількість місць обмежена!
Докладна інформація за телефоном
0 800 21 20 21

(дзвінки по Україні безплатні)

10 липня

СОПи у медзакладах стають обов'язковими — зміни до ліцензування медичної практики

Зміни в ліцензуванні медичної практики з 15.07.2024

Уряд постановою від 10.05.2024 № 536 укотре вніс зміни до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики. Нові норми наберуть чинності 15.07.2024. Серед змін — обов’язок ЗОЗ і реабілітаційних закладів мати стандартні операційні процедури (далі — СОПи). 

Чергові зміни до ліцензування медичної практики прямо передбачають обов’язок медзакладів мати затверджені в установленому законодавством порядку СОПи, зокрема щодо антимікробної терапії (пп. 1 п. 12 Ліцензійних умов у редакції Постанови № 536).

СОПи давно стали невід’ємною частиною задокументованої інформації системи управління якістю. Утім раніше ЗОЗ упорядковували СОПи насамперед, щоб пройти акредитацію. Адже Стандарти акредитації від 14.03.2011 № 142 передбачають нарахування балів за наявність і користування цими документами.

Заново питання про СОПи актуалізували зміни в інфекційному контролі, зокрема наказ МОЗ «Про організацію профілактики інфекцій та інфекційного контролю в закладах охорони здоров’я та установах / закладах надання соціальних послуг / соціального захисту населення» від 03.08.2021 № 1614.

Від 15.07.2024 СОПи будуть обов’язковою умовою отримання та провадження діяльності з медичної практики для ЗОЗ і реабілітаційних закладів.

Нагадаємо, з 02.06.2024 чинна оновлена форма Відомостей про стан матеріально-технічної бази, наявність персоналу із зазначенням його освітнього і кваліфікаційного рівня.

За матеріалом Експертус Медзаклад

9 липня

Уряд визначив, у яких випадках медзаклади можуть надавати платні послуги

Уряд сформував перелік випадків, за яких заклади охорони здоров’я державної та комунальної форм власності можуть надавати платні медичні та додаткові послуги пацієнтам, які не покриває Програма медичних гарантій. Постанова КМУ «Деякі питання надання послуг з медичного обслуговування населення за плату від юридичних і фізичних осіб» від 05.07.2024 № 781 (далі — Постанова) набуде чинності з 01.01.2025

Як надавати платні послуги в медзакладі

Випадки, у яких пацієнти або інші фізичні та юридичні особи повністю оплачуватимуть медичні послуги

  • звернення пацієнта без направлення лікаря, крім випадків, коли направлення не потрібне відповідно до законодавства;
  • надання медпослуг ЗОЗ за договорами з юридичними особами;
  • надання медпослуг у ЗОЗ сектору безпеки і оборони та Державного управління справами пацієнтам, які не належать до прикріпленого контингенту;
  • надання медпослуг, які не покриває програма державних гарантій медичного обслуговування населення. 

Відтак прийнята Постанова дасть змогу чітко визначити, які медичні послуги покриває програма медичних гарантій, а які — ні. Зокрема, документ визначає, що медичні інтервенції, відсутні в таблиці співставлення медичних послуг із кодами національного класифікатора НК 025:2021 «Класифікатор хвороб та споріднених проблем охорони здоровʼя» та/або національного класифікатора НК 026:2021 «Класифікатор медичних інтервенцій», затвердженій наказом МОЗ від 03.04.2020 № 773, не покривають за Програмою медгарантій, тому їх можна надавати за плату від юридичних і фізичних осіб.

До набрання Постановою чинності МОЗ планує переглянути таблицю співставлення так, щоб програма медгарантій чітко визначила перелік послуг, гарантованих кожному пацієнту. Інші медичні послуги можна надавати платно.

Олег Юдін адвокат, голова Ради захисту прав лікарів
Ви впевнені, що відмова від лікування, яку написав пацієнт, убезпечить відвідповідальності заїї наслідки? Застосуйте поради юриста йбезпомилок зафіксуєте відмову

Також Постанова визначає випадки, за яких пацієнти оплачуватимуть лише додаткові послуги, натомість вартість самої медичної послуги покриватиметься коштом Програми медгарантій. Ідеться про: 

  • надання медпослуг за місцем проживання (вдома) чи перебування пацієнта за умови, якщо це є побажанням пацієнта, а не обумовлено його медичним станом;
  • можливість самостійно обрати лікуючого лікаря під час отримання спеціалізованої медичної допомоги в плановому порядку в стаціонарних умовах; 
  • перебування в палаті з підвищеним рівнем комфорту та сервісу за запитом пацієнта. 

Окрім того, всі ЗОЗ державної та комунальної форми власності мають оприлюднити на своїх офіційних сайтах і розмістити на інформаційних стендах у своїх приміщеннях повну інформацію з переліками:

  • платних медичних послуг із зазначенням їх вартості;
  • безоплатних медичних послуг, які заклад надає в межах Програми медгарантій. 

МОЗ наголошує, що надання платних медичних послуг слід обов’язково оформляти відповідними підтвердними документами та вносити до електронної системи охорони здоров’я із зазначенням джерела оплати. Розрахунок має здійснюватися виключно в безготівковій формі. ЗОЗ зможуть самостійно визначати вартість платних медичних послуг. 

ЗОЗ, що діють в формі установи, матимуть змогу здійснювати додаткову господарську діяльність, відповідно до їх статутів, самостійно встановлюючи плату за неї.

Раніше МОЗ розповіло про підготовку до контрактування державних медзакладів за Програмою медичних гарантій — 2025.

За матеріалами МОЗ та Експертус Медзаклад

9 липня

Підвищуйте кваліфікацію за програмою «Національна сертифікація керівників закладів охорони здоров'я — 2024»: 45 балів БПР

Програма «Національна сертифікація керівників закладів охорони здоров'я — 2024» розроблена з урахуванням стратегії реформування галузі охорони здоров’я, актуальних наукових розробок для ефективного управління медзакладом та на основі чинних нормативних документів.

Дізнатися подробиці ⏩

Структура програми

Програма розрахована на 90 годин. Погодинний виклад змісту заходу:

  • Ліцензуємо медичну практику (5 год)
  • Ліцензуємо діяльність у сфері обігу підконтрольних речовин (5 год)
  • Отримуємо акредитаційний сертифікат (5 год)
  • Складаємо штатний розпис (3 год)
  • Обираємо систему оплати праці (3 год)
  • Оформлюємо трудові відносини з працівниками (4 год)
  • Розподіляємо доходи і витрати (5 год)
  • Надаємо платні послуги (5 год)
  • Залучаємо аутсорсерів (2 год)
  • Здаємо майно в оренду (3 год)
  • Опановуємо стандарти якості (5 год)
  • Оцінюємо якість послуг (5 год)
  • Укладаємо і зберігаємо декларації (5 год)
  • Не розголошуємо медичну таємницю (5 год)
  • Уникаємо конфліктних ситуацій (5 год)
  • Організовуємо роботу з охорони праці (6 год)
  • Проводимо атестацію робочих місць (5 год)
  • Підтверджуємо, що дотримали ліцензійних умов (3 год)
  • Готуємося до перевірки Держпродспоживслужбою (2 год)
  • Зустрічаємо інспекторів з Держпраці (4 год)
  • Чекаємо перевіряльників з інших держорганів (5 год)
  • Підсумкове оцінювання набутих знань, компетентностей та практичних навичок

Вища школа БПР гарантує навчально-методичне забезпечення:

  • текстові лекції, що містять активні посилання на офіційні документи;
  • відеоконспекти;
  • зразки документів, пам’ятки, чеклісти та інші довідково-практичні матеріали;
  • інтерактивні завдання.

Усі ці матеріали слухачі мають можливість скачувати.

Оформте доступ за номером 0 800 21 20 12 (усі дзвінки безплатні)

Після успішного завершення навчання отримаєте електронний сертифікат про розширення професійних компетентностей (підвищення кваліфікації) від Цифрового видавництва Експертус та 45 балів БПР.

8 липня

Встигніть зареєструватися на безплатний вебінар «Відповіді на найпопулярніші запитання керівників медзакладів»

Експертус Охорона здоров'я запрошує взяти участь в безплатному вебінарі «Відповіді на найпопулярніші запитання керівників медзакладів». Захід відбудеться 11.07.2024 об 11:00.

Лектор вебінару — Анжела Абанкіна, провідний консультант системи «Експертус Медзаклад».

Програма вебінару: 

  • Інструкція з внесення змін до ліцензії на медичну практику
  • Рекомендації з дотримання умов договорів з НСЗУ
  • Кадрові рішення в разі реорганізації ЗОЗ
  • П’ятірка найзапитуваніших локальних наказів

Теж маєте запитання? — Долучайтесь до трансляції та отримайте відповідь.

ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ ►►►

5 липня

Підвищуйте кваліфікацію програмою «Національна сертифікація керівників з медсестринства — 2024»: 45 балів БПР

Мета навчання за програмою «Національна сертифікація керівників з медсестринства — 2024» — покращити ефективність управління медсестринським персоналом та загалом роботу у закладі, пов’язану із роботою головної медичної сестри, сестри медичної старшої, заступника медичного директора з медсестринства тощо. Онлайн-навчання розраховано на 3 місяці, триває 90 годин. 

ПРО ПРОГРАМУ ⏩

Програма «Національна сертифікація керівників з медсестринства — 2024» складається з модулів:

  • Обов’язки та організація роботи
  • Організація інфекційного контролю
  • Обіг лікарських засобів та медичних виробів
  • Співпраця з лабораторією
  • Юридичні аспекти роботи
  • Поліпшення клієнтського сервісу
  • Розвиток цифрових навичок

Вища школа БПР — це:

  • Дистанційне навчання у зручний час
  • Відеодоповнення та конспекти лекцій від експертів
  • Вільний доступ до активних і минулих вебінарів на період навчання
  • Довідкові матеріали під скачування

Оформте доступ вже зараз за номером
0 800 21 20 12 (усі дзвінки безплатні)

Після успішного завершення навчання отримаєте електронний сертифікат про розширення професійних компетентностей (підвищення кваліфікації) від Цифрового видавництва Експертус та 45 балів БПР.

5 липня

Програма медичних гарантій — 2025: НСЗУ опублікувала нові проєкти вимог

Програма медичних гарантій — 2024: МОЗ погодило вимоги до 26 пакетів

НСЗУ подала на погоджнення до МОЗ проєкти специфікацій та умов закупівлі ще за дев'ятьма пакетами медичних послуг, які надаватимуться за Програмою медичних гарантій — 2025.

Із погодженими специфікаціями  та умовами закупівлі за напрямами медичної допомоги, які надаватимуться за ПМГ-2025, можна ознайомитися на сайті НСЗУ. Так, НСЗУ оновила проєкти вимог за дев'ятьма пакетами:

  1. Діагностика та лікування дорослих і дітей, хворих на туберкульоз, у стаціонарних та амбулаторних умовах.
  2. Діагностика, лікування та супровід осіб із ВІЛ (та підозрою на ВІЛ).
  3. Психіатрична допомога дорослим та дітям у стаціонарних умовах.
  4. Готовність закладу охорони здоров”я до надання медичної допомоги в надзвичайних ситуаціях.
  5. Лікування безпліддя за допомогою допоміжних репродуктивних технологій (запліднення invitro).
  6. Ведення вагітності в амбулаторних умовах.
  7. Лікування дорослих та дітей методом трансплантації органів.
  8. Лікування дорослих та дітей методом трансплантації гемопоетичних стовбурових клітин.
  9. Первинна медична допомога.

Раніше НСЗУ повідомила, НСЗУ розширить пакет первинної медичної допомоги у 2025 році.

За матеріалами НСЗУ

5 липня

Встигніть подати пропозицію про укладення договору з НСЗУ ще за одним пакетом

НСЗУ

04.07.2024 НСЗУ опублікувала оголошення про прийом пропозицій про укладення договорів про медичне обслуговування населення за Програмою медичних гарантій за пакетом «Профілактика, діагностика, спостереження та лікування в амбулаторних умовах».

Увага! На те, щоб подати пропозиції, НСЗУ виділила зовсім мало часу. Тож устигніть це зробити до 18:00 05.07.2024

НСЗУ проти ЗОЗ: аналіз судової практики

Нові пропозиції та повторні пропозиції з усунутими недоліками, подані після закінчення цього строку, НСЗУ не розглядатиме.

Якщо виникають питання під час заповнення заяви та/або подання пропозиції, звертайтеся на безкоштовну гарячу лінію НСЗУ 16-77, а також за телефонами міжрегіональних департаментів Національної служби здоров'я.

Раніше НСЗУ опублікувала оголошення про укладення договорів про медичне обслуговування із зубопротезування окремих категорій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України (група послуг № 2).

За матеріалами НСЗУ

5 липня

Реєструйтеся на два безплатні літні вебінари про БПР для медичних сестер

Експертус Охорона здоров’я підготував два безплатні вебінари про БПР для медичних сестер. Реєструйтеся і матимете доступ до запису та презентацій заходу, навіть якщо пропустите онлайн-трансляцію.

Як медсестрам набирати бали БПР у 2024 році — 31.07.2024

Програма:

  1. Нормативно-правові документи, що регулюють безперервний професійний розвиток
  2. Види і формати заходів БПР
  3. Критерії нарахування балів
  4. Особливості роботи електронної системи БПР

ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ

Безперервний професійний розвиток медичних сестер у 2024 році — 08.08.2024

Програма:

  1. Основні засади БПР, що поширюються на молодших спеціалістів із медичною освітою
  2. Вибір заходів для підвищення кваліфікації та критерії нарахування балів БПР
  3. Ведення та перевірка особистого освітнього портфоліо
  4. Нові умови атестації
  5. Відшкодування вартості навчання

ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ

4 липня

МОЗ розповіло про підготовку до контрактування державних медзакладів за Програмою медичних гарантій — 2025

МОЗ розповіло про підготовку до контрактування державних медзакладів за Програмою медичних гарантій — 2025

Під головуванням міністра охорони здоровʼя України Віктора Ляшка триває серія нарад за участі представників НСЗУ та державних ЗОЗ щодо готовності працювати за Програмою медичних гарантій у 2025 році. 

НСЗУ проти ЗОЗ: аналіз судової практики

Віктор Ляшко наголосив:

«Робота всіх медзакладів в єдиному медичному просторі за Програмою медичних гарантій — 2025 є стратегічно важливою. Таке рішення не лише сприятиме уніфікації стандартів надання медичної допомоги, а й підвищить її доступність для кожного пацієнта. Відкритий діалог між міністерством, керівництвом та працівниками закладів охорони здоровʼя дозволяє забезпечити належний рівень прозорості, а також сприяє пошуку найкращих рішень задля ще якіснішого медичного обслуговування попри складний період, в якому опинилася наша країна».

На нарадах представники медзакладів державної форми власності, а саме:

  • Українського медичного центру реабілітації дітей з органічним ураженням нервової системи МОЗ України (м. Київ),
  • Науково-практичного медичного центру «Реабілітація» МОЗ України (м. Ужгород),
  • Науково-практичного медичного центру дитячої кардіології та кардіохірургії МОЗ України (м. Київ)

презентували свої фінансово-економічні розрахунки в межах переходу на фінансування за Програмою медичних гарантій та ключові напрями медичної допомоги. Додатково обговорили кадрове, матеріальне та технічне забезпечення медичних закладів, а також загалом їх відповідність вимогам контрактування з НСЗУ.

Нагадаємо, з 1 липня НСЗУ приймає пропозиції про укладення договорів на амбулаторну та стаціонарну реабілітацію.

За матеріалами МОЗ

4 липня

Уряд змінив порядок видачі дозволів на ввезення, вивезення і транзит Україною наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів

Уряд змінив порядок видачі дозволів на ввезення, вивезення і транзит Україною наркотичних засобів

КМУ постановою від 02.07.2024 № 768 (далі — Постанова № 768) вніс зміни до Порядку видачі дозволів на право ввезення на територію України, вивезення з території України або транзиту через територію України наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, затвердженого постановою від 03.02.1997 № 146.

МОЗ інформує, що Постанова № 768 забезпечує:

  • прозорість і безперервність виконання функцій Держлікслужби;
  • уніфікацію процедури декларування ліків, які містять наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори:
    • для медичного забезпечення підрозділів збройних сил держав-членів ЄС, держав-членів Організації Північноатлантичного договору та інших держав, які в установленому законом порядку допущені на територію України; підрозділів Збройних сил України, направлених згідно із законом до інших держав;
    • з європейськими та північноатлантичними стандартами.
  • зменшення фінансового навантаження на суб’єкти господарювання під час підготовки документів, необхідних для видачі дозволів;
  • скасування надмірних регуляторних обмежень та неефективних процедур контролю, застарілих систем сертифікації, моніторингу, здійснення експертиз та інших обмежень для бізнесу.

Наприклад, щоб отримати дозвіл на імпортно-експортні операції та ввезення гуманітарної допомоги, підприємствам більше не потрібні нотаріально засвідчена копія статуту та реєстраційні посвідчення на ліки, які ввозять в Україну або вивозять з неї. Засвідчити документи заявника зможе керівник суб’єкта господарювання.

Як і раніше, Держлікслужба має 30 днів на розгляд документів на імпорт, експорт або транзит. Дозволи на здійснення імпортно-експортних операцій субʼєкти господарювання отримують на підставі позитивного експертного висновку уповноваженої установи. Проте такий висновок більше не потрібен для ввезення зразків для державних спеціалізованих установ, які є субʼєктами судово-експертної діяльності, МОЗ і державних органів, підрозділи яких можуть здійснювати оперативно-розшукову діяльність.

Окрім того, дозвіл Держлікслужби містить строк, протягом якого потрібно здійснити ввезення чи вивезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів. Строк дії дозволу можна одноразово продовжити не більше ніж до 31 грудня поточного року, якщо заявлений вантаж із поважних причин у зазначений період не перетнув митного кордону України.

Для реєстрації ввезення зразків наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів у МОЗ більше не потрібен лист-клопотання від міністерства про необхідну кількість. 

За матеріалами МОЗ та Експертус Медзаклад

4 липня

Реєструйтеся на два безплатні літні вебінари для керівників медзакладів

Експертус Охорона здоров’я підготував два безплатні літні вебінари для керівників медзакладів. Реєструйтеся і матимете доступ до запису та презентацій заходу, навіть якщо пропустите онлайн-трансляцію.

Відповіді на найпопулярніші запитання керівників медзакладів — 11.07.2024

Програма:

  1. Інструкція з внесення змін до ліцензії на медичну практику
  2. Рекомендації з дотримання умов договорів з НСЗУ
  3. Кадрові рішення в разі реорганізації ЗОЗ
  4. П’ятірка найзапитуваніших локальних наказів

Теж маєте запитання? — Долучайтесь до трансляції та отримайте відповідь.

ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ

Робота за сумісництвом і суміщення посади: обмеження для керівника медзакладу — 15.08.2024

Програма:

  1. Чим відрізняються сумісництво і суміщення
  2. Які умови та оплата роботи за сумісництвом для керівників 
  3. Чи може директор КНП працювати за сумісництвом
  4. Як установити режим роботи меддиректору, який має сумісництво

ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ

3 липня

МОЗ затвердило чекліст для оцінювання впровадження безбар’єрності в медзакладах

03.06.2024 набрав чинності наказ МОЗ «Про затвердження змін до наказу Міністерства охорони здоровʼя України від 06 лютого 2024 року № 198» від 03.06.2024 № 955. Документ затвердив чекліст для оцінювання впровадження безбар’єрності в ЗОЗ.

Як підтвердити доступність приміщень для маломобільних груп населення

МОЗ рекомендує керівникам ЗОЗ користуватися примірною формою чекліста, щоб промоніторити запровадження безбар’єрного прострору. Розмістіть чекліст у вільному доступі й аналізуйте відповіді відвідувачів і працівників закладу. За результатами аналізу визначте конкретні потреби та проблеми і вжийте заходів щодо їх вирішення в межах своїх повноважень. У тому числі за потреби подайте пропозиції щодо розбудови безбар’єрності власнику ЗОЗ.

Раніше МОЗ спільно з партнерами презентувало посібник із безбарʼєрності в реабілітаційних відділеннях.

За матеріалом Експертус Медзаклад

3 липня

ВРУ уточнила, яким має бути склад наглядових рад закладів охорони здоров'я

ВРУ уточнила, яким має бути склад наглядових рад закладів охорони здоров'я

20.09.2024 набере чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо вирішення нагальних питань у сфері охорони здоров’я та соціальній сфері» від 22.05.2024 № 3728-IX (далі — Закон № 3728).

Як зберегти неприбутковий статус КНП

Закон № 3728 визначив, що до складу наглядової ради державного чи комунального ЗОЗ не можуть входити громадяни Російської Федерації або Республіки Білорусь, а також особи, до яких застосовуються обмежувальні заходи (санкції).

КМУ затверджує не лише порядок утворення, права, обов’язки наглядової ради ЗОЗ і типове положення про неї, а й вимоги до членів наглядової ради ЗОЗ.

Раніше Верховна Рада в першому читанні прийняла закон про самоврядування у сфері охорони здоров’я.

За матеріалом Експертус Медзаклад

2 липня

Ознайомтеся зі змінами у медичному законодавстві за червень 2024 року

Зміни в ліцензуванні медичної практики

Уродовж місяця Експертус Медзаклад групує найважливіші оновлення за темами й оформлюємо їх у зручну таблицю, аби вам не довелося штудіювати гори нормативки.

Дата набрання чинності документа

Суть змін

Підстава

Наглядові ради

20.09.2024

ВРУ уточнила, яким має бути склад наглядових рад ЗОЗ

Кількість незалежних членів наглядової ради повинна становити більшість. Інакше вона не буде правоможною. До складу наглядової ради державного чи комунального ЗОЗ не можуть входити громадяни російської федерації або Республіки Білорусь, а також особи, до яких застосовуються обмежувальні заходи (санкції).

КМУ затверджує не лише порядок утворення, права, обов’язки наглядової ради ЗОЗ і типове положення про неї, а й вимоги до членів наглядової ради ЗОЗ

Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо вирішення нагальних питань у сфері охорони здоров’я та соціальній сфері» від 22.05.2024    3728-IX

Військовий облік

13.06.2024

Для отримання відстрочки у зв’язку з опікою над матір’ю чи батьком з інвалідністю більше не треба подавати довідку ЛКК про потребу постійного догляду

КМУ вніс зміни до Переліку документів, що подаються військовозобов’язаним для отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації відповідно до підстав, зазначених у статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» від 21.10.1993 № 3543-XII. Цей перелік наведений у додатку 5 до Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затвердженого постановою КМУ від 16.05.2024 № 560.

Зміни стосуються осіб, які мають одного зі своїх батьків або одного з батьків дружини (чоловіка) з числа осіб з інвалідністю І чи ІІ групи.

Раніше перелік документів, які потрібно було подати від імені особи, що потребує догляду, охоплював:

1) один із документів, що підтверджує інвалідність особи, яка потребує догляду:

2) висновок ЛКК ЗОЗ про потребу в постійному догляді (для осіб з інвалідністю II групи).

У новій редакції КМУ виключив висновок ЛКК із переліку документів

Постанова КМУ «Про внесення змін до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 і від 16 травня 2024 р. № 560 від» від 07.06.2024 № 675

 

08.06.2024

Забронювати працівників можна через Портал Дія

Відповідний функціонал має запрацювати в липні. Як оформити електронне бронювання — читайте у роз’ясненні >>. Докладніше про бронювання — за посиланням >>

Постнова КМУ «Деякі питання бронювання військовозобовʼязаних під час воєнного стану» 05.06.2024 № 650

13.06.2024

Військовозобов’язані особи, які перебувають за кордоном, можуть стати на військовий облік без відвідування ТЦК

КМУ постановив, що громадяни України, які були зняті з військового обліку у зв’язку з вибуттям за межі України на строк понад три місяці, зобов’язані стати на військовий облік одним із двох способів:

Заяву потрібно подати закордонній дипломатичній установі України особисто разом із закордонним паспортом, який після прийняття заяви повертають, або засобами поштового зв’язку разом із копією першої сторінки закордонного паспорта.

Щоправда, КМУ дав на це військовозобов’язаним за кордоном усього 30 днів з дня набрання чинності постановою КМУ від 16.05.2024 № 563, тобто період із 13 по 18 червня 2024 року. Тож чекаємо на подальші рішення урядовців

Постанова КМУ «Про внесення змін до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 і від 16 травня 2024 р. № 560 від» від 07.06.2024 № 675

20.06.2024

Електронний військово-обліковий документ діє максимум один рік

КМУ уточнив вимоги до формування, дії і даних, які має містити військово-обліковий документ (ВОД) в електронній формі.

Зокрема, строк дії електронного ВОД становить не більше ніж один рік із дати його формування та не може перевищувати строку дії відстрочки.

Дані, зазначені в електронному ВОД мають відповідати інформації в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів. Інакше електронний ВОД вважається недійсним. Окрім того, ВОД в електронній формі дійсний лише за наявності QR-коду та не може використовуватися без нього.

Електронний ВОД можна роздрукувати. У такому випадку він теж повинен містити QR-код військовооблікового документа, придатний для зчитування.

Сформувати електронний ВОД для друку особа може самостійно через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста. Також можна звернутися до адміністратора центру надання адміністративних послуг засобами Порталу Дія (у разі особистого звернення) за умови уточнення облікових даних

Постанова КМУ «Про внесення змін до Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів» від 18.06.2024 № 721

Фінансування

03.06.2024

21.06.2024

МОЗ визначило, які ЗОЗ отримають кошти на ремонт захисних споруд 15-ти областях

Субвенцію на співфінансування сховищ та укриттів отримають комунальні ЗОЗ у Дніпропетровській, Рівненській, Львівській, Херсонській, Харківській, Донецькій, Запорізькій, Миколаївській, Дніпропетровській, Сумській, Полтавській, Чернігівській, Житомирській, Хмельницькій і Тернопільській областях. Обсяг субвенції становить 997 928,097 грн.

Докладніше про умови отримання субвенції >>

Накази МОЗ:

«Про затвердження Переліку проєктів, які фінансуються у 2024 році за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на облаштування безпечних умов у закладах охорони здоров’я» від 03.06.2024 № 957

«Про затвердження Переліку проєктів, які фінансуються у 2024 році за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на облаштування безпечних умов у закладах охорони здоров’я» від 21.06.2024 № 1086

Співпраця з НСЗУ

15.06.2024

КМУ розширив асортимент безплатних стоматологічних послуг для учасниквв бойових дій

У межах пілотного проєкту заклади за договором з НСЗУ надаватимуть такі послуги:

  • протезування зубів;
  • просте та складне видалення зуба;
  • відновлення зуба без/з використанням анестезії та без/з лікуванням каналів;
  • відновлення зуба включно з пломбуванням каналів із використанням анестезії.

Докладніше про зміни та участь у проєкті >>

Постанова КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 27 лютого 2024 р. № 212» від 13.06.2024 № 682

Будівельні норми та безбар’єрність

03.06.2024

МОЗ затвердило чекліст для оцінювання впровадження безбар’єрності в ЗОЗ

Чекліст призначений для керівників ЗОЗ. МОЗ рекомендує їм користуватися примірною формою чекліста, щоб промоніторити запровадження безбар’єрного прострору. Розмістіть чекліст у вільному доступі й аналізуйте відповіді відвідувачів і працівників закладу. За результатами аналізу визначте конкретні потреби та проблеми і вжийте заходів щодо їх вирішення в межах своїх повноважень. У тому числі за потреби подайте пропозиції щодо розбудови безбар’єрності власнику ЗОЗ.

Скачайте чекліст >>

Наказ МОЗ «Про затвердження змін до наказу Міністерства охорони здоровʼя України від 06 лютого 2024 року № 198» від 03.06.2024 № 955

01.10.2024

Затверджена Зміна № 1 до ДБН В.2.2–10:2022 «Заклади охорони здоров’я. Основні положення»

У ДБН з’явився новий розділ «Стоматологічні приміщення». Розробники документа розмежували поняття стоматологічного «кабінету» і «приміщення», уточнили вимоги до їх облаштування та мінімальні площі.

Наприклад, мінімальна площа новозбудованого стоматологічного кабінету має становити 16 м2. Після реконструкції — 14 м2. Зони на одне крісло стоматологічне в спільному стоматологічному кабінеті — 14 м2

Зміна № 1 ДБН В.2.2–10:2022 «Заклади охорони здоров’я. Основні положення», затверджена наказом Мінінфраструктури від 23.05.2024 № 463

Медогляди

18.06.2024

Алкогольне чи наркотичне сп’яніння водія потрібно буде підтверджувати лабораторно

КМУ вніз зміни до Порядку направлення водіїв транспортних засобів для проведення огляду з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, і проведення такого огляду, затвердженого постановою КМУ від 17.12.2008 № 1103.

Раніше порядок передбачав застосування для огляду водія в ЗОЗ спеціальних технічних засобів (законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, які відповідають вимогам законодавства про метрологію та метрологічну діяльність). Урядовці додали норму про застосування тестів на вміст наркотичного засобу або психотропної речовини в організмі особи. У разі позитивного результату тесту обов’язковим буде підтвердження наявності наркотичного засобу або психотропної речовини лабораторним дослідженням

Постанова КМУ «Про внесення зміни до пункту 10 Порядку направлення водіїв транспортних засобів для проведення огляду з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, і проведення такого огляду» від 13.06.2024 № 690

Медична та реабілітаційна допомога

20.09.2024

ВРУ внесла зміни до Основ законодавства про охорону здоров’я

Основи у новій редакції містять визначення стандарту реабілітаційної допомоги. Це сукупність норм, правил і нормативів, а також показники (індикатори) якості надання реабілітаційної допомоги відповідного напряму реабілітації у сфері охорони здоров’я, які розробляють з урахуванням сучасного рівня розвитку медичної науки і доказових методів реабілітації. 

Із 20 вересня додержання стандартів реабілітаційної допомоги стане обов’язковим для всіх реабілітаційних закладів, закладів охорони здоров’я, їх відділень, підрозділів, а також для ФОПів, які провадять господарську діяльність з медичної практики та/або мають право на надання реабілітаційної допомоги згідно із законодавством. До цього Основи передбачали обов’язок дотримувати стандартів медичної допомоги, клінічних протоколів, протоколів надання реабілітаційної допомоги і табелів матеріально-технічного оснащення (ч. 6 ст. 14-1)

Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо вирішення нагальних питань у сфері охорони здоров’я та соціальній сфері» від 22.05.2024    3728-IX

04.06.2024

МОЗ затвердило стандарт меддопомоги при первинних заочеревинних саркомах

Пацієнтів із заочеревинними саркомами лікують у ЗОЗ, що надають спеціалізовану медичну допомогу. Лікування потребує міждисциплінарної співпраці та інтегрованого ведення пацієнтів мультидисциплінарною командою фахівців, які мають відповідну кваліфікацію та досвід лікування злоякісних новоутворень і спеціалізуються на лікуванні заочеревинних сарком. 

Стандарт унормовує організацію надання медичної допомоги при заочеревенних саркомах, діагностику, лікування та подальше спостереження пацієнтів. До кожного розділу МОЗ наводить обов’язкові та бажані критерії якості

Наказ МОЗ «Про затвердження Стандарту медичної допомоги «Первинні заочеревинні саркоми»» від 04.06.2024 № 964

17.06.2024

МОЗ затвердило стандарт профілактики та лікування інфекційних ускладнень у дорослих пацієнтів з онкологічними та онкогематологічними захворюваннями

Медичну допомогу пацієнтам з онкологічними та онкогематологічними захворюваннями з приводу інфекційних ускладнень провадять ЗОЗ, що надають спеціалізовану онкологічну та онкогематологічну допомогу.

Стандарт врегульовує:

  • організацію надання медичної допомоги пацієнтам з онкологічними та онкогематологічними захворюваннями з приводу інфекційних ускладнень;
  • визначення факторів інфекційного ризику та профілактику інфекційних ускладнень у таких пацієнтів;
  • ведення пацієнтів з фебрильною нейтропенією;
  • лікування локальних та інвазивних грибкових інфекцій

Наказ МОЗ «Про затвердження Стандарту медичної допомоги «Профілактика та лікування інфекційних ускладнень у дорослих пацієнтів з онкологічними та онкогематологічними захворюваннями» від 17.06.2024 № 1054

18.06.2024

МОЗ затвердило стандарт скринінгу раку шийки матки

Скринінг раку шийки матки має здійснюватися за скеруванням лікаря загальної практики — сімейного лікаря або лікаря-гінеколога. Оцінювання результатів і надання медичної допомоги за аномальних результатів скринінгу і передракових станів проводять лікар-акушер-гінеколог або лікар-гінеколог-онколог. При дисплазії шийки матки тяжкого ступеня та аденокарциномі in situ консультує лікар-гінеколог-онколог або гінеколог, який має досвід проведення кольпоскопії та лікування патології шийки матки.

Стандарт врегульовує:

  • організацію скринінгу раку шийки матки та надання медичної допомоги за аномальних результатів скринінгу і передракових станів;
  • скринінг раку шийки матки;
  • діагностичну тактику за аномальних результатів скринінгу;
  • ведення пацієнток із гістологічно підтвердженими передраковими захворюваннями шийки матки;
  • спостереження за аномальних результатів скринінгу та передракових станів шийки матки

Наказ МОЗ «Про затвердження Стандарту медичної допомоги «Скринінг раку шийки матки. Ведення пацієнток з аномальними результатами скринінгу та передраковими станами шийки матки» від 18.06.2024 № 1057

Ліки та медвироби

16.08.2024

Ліки на основі канабісу виписуватимуть і відпускатимуть лише за е-рецептами

МОЗ унесло відповідні зміни до Правил виписування рецептів на лікарські засоби і медичні вироби, затверджених наказом МОЗ від 19.07.2005 № 360, та інших документів.

Із 16 серпня призначення або відпуск екстемпоральних лікарських засобів, виготовлених з рослинної субстанції канабісу, здійснюватиметься виключно за е-рецептами. Старт процедури залежатиме від появи відповідної технічної можливості в ЕСОЗ.

В е-рецепті лікар обов’язково зазначатиме форму випуску, дозу, склад діючих речовин лікарського засобу.

Своєю чергою, під час погашення е-рецепта на екстемпоральний лікарський засіб, виготовлений із рослинної субстанції канабісу, фармацевт чи асистент фармацевта обов’язково вноситиме до медичного запису коментар із зазначенням прізвища, власного імені, по батькові (за наявності) та посади особи аптечного закладу, яка виготовила, перевірила, прийняла та відпустила такий лікарський засіб.

Чи потрібна окрема ліцензія на медичний канабіс — читайте в консультації >>

Наказ МОЗ «Про затвердження змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства охорони здоров’я України щодо запровадження електронних рецептів на лікарські засоби, виготовлені з рослинної субстанції канабісу» від 30.05.2024 № 927 у редакції наказу МОЗ від 06.06.2024 № 982

Зареєстрований у Мін’юсті 10.06.2024

МОЗ визначило, які ліки включатимуть до Нацпереліку без проведення державної оцінки медичних технологій

А саме — за наявності сукупності таких критеріїв:

  • доповнення Національного переліку лікарськими засобами, які включені до діючого Базового переліку основних лікарських засобів, рекомендованого ВООЗ (WHO Model List of Essential Medicines);
  • лікарські засоби, зазначені в попередньому пункті з аналогічною міжнародною непатентованою назвою (діючою речовиною) і формою випуску зареєстровані в Україні та виробляються згідно даних Державного реєстру лікарських засобів, чотирма або більше різними виробниками

Наказ МОЗ «Про затвердження Змін до Порядку включення (виключення) лікарських засобів до (з) Національного переліку основних лікарських засобів та/або до (з) переліків лікарських засобів, що закуповуються за кошти державного бюджету для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я, із застосуванням державної оцінки медичних технологій» від 24.05.2024 № 884 у редакції наказу МОЗ від 12.06.2024 № 1019

Звітність

12.06.2024

Заклади системи крові мають до 1 липня прозвітувати за 2022—2023 роки

МОЗ зобов’язало керівників структурних підрозділів з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій забезпечити складання та подання статистичних звітів за формою № 39-здоров «Звіт центру служби крові (станції переливання крові), відділення трансфузіології лікувального закладу, установи, лікарні, яка проводить заготівлю крові» за 2022—2023 роки в строк до 01.07.2024.

Своєю чергою, ЦГЗ має забезпечити прийом звітів закладів до 31.07.2024

Наказ МОЗ «Про подання статистичної звітності за формою № 39-здоров «Звіт центру служби крові (станції переливання крові), відділення трансфузіології лікувального закладу, установи, лікарні, яка проводить заготівлю крові» за 2022-2023 роки» від 10.06.2024 № 998 у редакції наказу МОЗ від 12.06.2024 № 1018

Втрачають чинність

14.06.2024

Наказ МОЗ «Про удосконалення медичного обслуговування учнів загальноосвітніх навчальних закладів» від 10.06.2010 № 682

Наказ МОЗ «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства охорони здоров’я України від 16 серпня 2010 року № 682» від 16.05.2024 № 849

Зареєстрований у Мін’юсті 06.06.2024

Наказ МОЗ «Про затвердження Мінімальних вимог щодо забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення під час екстреного облаштування місць тимчасового перебування внутрішньо переміщених осіб у зв’язку із збройною агресією Російської Федерації» від 31.03.2022 № 554

Наказ МОЗ «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства охорони здоров’я України від 31 березня 2022 року № 554» від 23.05.2024 № 873

Зареєстрований у Мін’юсті 10.06.2024

Наказ МОЗ «Про затвердження Об'єму надання вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги, що повинен забезпечуватися багатопрофільними лікарнями інтенсивного лікування першого та другого рівня, та Змін до Порядку регіоналізації перинатальної допомоги» від 19.10.2018 № 1881

Наказ МОЗ «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства охорони здоров'я України від 19 жовтня 2018 року N 1881» від 24.05.2024 № 898

18.06.2024

Наказ МОЗ «Про затвердження та впровадження медико-технологічних документів зі стандартизації медичної допомоги при дисплазії та раку шийки матки» від 02.04.2014 № 236

Наказ МОЗ «Про затвердження Стандарту медичної допомоги «Скринінг раку шийки матки. Ведення пацієнток з аномальними результатами скринінгу та передраковими станами шийки матки» ві

За матеріалом Експертус Медзаклад

2 липня

Уряд виділив мільярд гривень на ремонт захисних споруд медзакладів

Уряд виділив 1 мільярд гривень на ремонт захисних споруд медзакладів

Уряд спрямує 1 млрд грн на облаштування укриттів у закладах охорони здоров’я. Про це йшлося на засіданні комісії, створеної для перевірки пропозицій від обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій під головуванням міністра охорони здоров’я Віктора Ляшка.

Кошти на відбудову: 5 рекомендацій щодо участі в міжнародних програмах

Переліки проєктів, які фінансуються у 2024 році за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на облаштування безпечних умов у закладах охорони здоров’я, затверджені наказами МОЗ:

Субвенцію спрямують на реалізацію проєктів, повʼязаних із новим будівництвом, реконструкцією, реставрацією, капітальним ремонтом фонду захисних споруд цивільного захисту у ЗОЗ відповідно до чинних будівельних норм. Кожен проєкт мав відповідати низці умов:

  • ЗОЗ належить до спроможної мережі або є багатопрофільною лікарнею у прифронтовому регіоні, де мережа нині несформована через війну;
  • співфінансування з місцевих бюджетів;
  • відсутність такого обʼєкта у ЗОЗ або наявність об’єкта, який потребує оновлення;
  • введення завершеного обʼєкта в експлуатацію не пізніше 31.12.2024;
  • наявність затвердженого проєкту будівництва.

Комісія перевірила отримані звернення і надала пропозиції МОЗ щодо переліку та пріоритетності проєктів. Так, 54 об’єкти на суму понад 1,2 млрд грн були подані вчасно. Із них:

За інформацією МОЗ, переліки проєктів для подання сформували обласні та Київська міська державні (військові) адміністрації. Вони визначили їхню пріоритетність відповідно до трьох критеріїв:

  • територіальна наближеність медзакладів до зони активних бойових дій або тимчасово окупованих росією територій України;
  • наявність у ЗОЗ автономного опалення, водопостачання, джерел електропостачання;
  • наявність укладеного договору з НСЗУ за пакетами медичних послуг «Хірургічні операції дорослим та дітям у стаціонарних умовах» і «Стаціонарна допомога дорослим та дітям без проведення хірургічних операцій».

Окрім того, МОЗ звернеться:

  • до ОВА із пропозицією доопрацювати звернення, щоб розглянути його повторно;
  • до Комітету ВРУ з питань бюджету та Мінфіну для додаткового виділення коштів на реалізацію проєктів, які відповідають порядку та умовам, але не можуть бути реалізовані через недостатність фінансування і які подали із невідповідностями чи порушенням строків.

Далі МОЗ подасть до КМУ пропозиції щодо розподілу субвенції між місцевими бюджетами. 

За матеріалом Експертус Медзаклад

2 липня

Найпопулярніші запитання від медичних працівників. Червень 2024 року

Чи страхувати працівників від інфікування гепатитами

 

Тема

Запитання

Відповідь

Медогляди

Яку довідку видавати школярам після медичного огляду? Яким нормативно-правовим документом керуватися лікарям під час проведення щорічного профілактичного огляду школярів з 1—11 класів?

За результатами медогляду видавайте довідку за формою № 086/о «Медична довідка (витяг з медичної картки амбулаторного хворого)». Позначте в ній вид медичного огляду: попередній або профілактичний.

Порядок, за яким діти проходять щорічні медичні огляди, регулює наказ МОЗ «Про удосконалення амбулаторно-поліклінічної допомоги дітям в Україні» від 29.11.2002 № 434. Своєю чергою, Порядок проведення медичного огляду дітей та інших осіб для зарахування їх до закладу освіти, дитячого закладу оздоровлення та відпочинку затверджений наказом МОЗ від 25.07.2023 № 1351.

Докладніше про медогляди дітей — у роз’ясненні

Інфекційний контроль

ЗОЗ планує створити відділ інфекційного контролю. У яких документах це відобразити?

Видайте локальний наказ про створення відділу з інфекційного контролю (ВІК), розробіть положення про ВІК та обовʼязково затвердьте посадові інструкції кожного з працівників ВІК.

Перегляньте роз’яснення про створення та організацію роботи ВІК

Кошти НСЗУ

Чи може КНП, яке надає первинну медичну допомогу, забезпечувати осіб з інвалідністю підгузками за рахунок коштів, які отримує від НСЗУ?

Надавачі ПМД мають право витрачати кошти, отримані за договором із НСЗУ, згідно з фінансовим планом, який затвердив власник. У тому числі — на додаткові послуги для пацієнтів, зокрема, технічні та інші засоби або на додаткові потреби, як-от ремонт. Умова — дотримання головної вимоги договору — надання медичної допомоги в повному обсязі, визначеному порядком надання первинної медичної допомоги та самим договором, а також з дотриманням принципу ефективного та цільового використання бюджетних коштів.

Врахуйте, що забезпечення осіб з інвалідністю медичними виробами здійснюється за рахунок і в межах коштів:

  • державного бюджету (зокрема, в рамках державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення);
  • місцевих бюджетів, передбачених для цього;
  • інших не заборонених джерел фінансування.

Особа з інвалідністю безоплатно отримує медвироби, на основі одного з трьох документів:

  • ІПР, яку оформила МСЕК;
  • висновку ЛКК щодо забезпечення медичними виробами (для осіб, група інвалідності яких встановлена до 01.01.2007, — безстроково або строк дії якої не закінчився);
  • висновку ЛКК або ВЛК (для визначених категорій осіб).

Докладна відповідь — за посиланням

Чи можна з коштів НСЗУ оплачувати оренду житла?  

Так, за певних умов. Яких — підкаже експерт

Медичні кадри

Чи може директор центру ПМСД працювати лікарем ЗПСЛ в тому ж центрі?

Так, якщо обмеження не встановлені у контракті

Чи може ФОП, який має ліцензію на медичну практику за однією спеціальністю, працювати в штаті ФОП, який має ліцензію на ту саму спеціальність?

Так, особа має право працювати окремо за трудовим договором і як підприємець. У штаті така особа буде таким самим найманим праціником, як інші спеціалісти без ліцензії та відкриття ФОП.

Усі деталі за посиланням

Робочий час

Чи можуть медсестри які працюють на 1,5 ставки, мати понаднормово ще 30 год у період воєнного стану?

Так, медсестри можуть мати понаднормові години.

Нормальну тривалість робочого часу у період дії воєнного стану можна збільшити до 60 годин на тиждень для працівників, зайнятих на об’єктах критичної інфраструктури (ч. 1 ст. 6 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15.03.2022 № 2136-IXдалі — Закон № 2136). 

Якщо підприємство не належить до об’єктів критичної інфраструктури, відсутні підстави для збільшення тижневої норми робочого часу. 

Тривалість щотижневого безперервного відпочинку може бути скорочена до 24 годин. Якщо працівники працюють без вихідних, роботодавець не дотримує норми щодо щотижневого безперервного відпочинку. 

Ані КЗпП, ані Закон № 2136 не встановлюють вимог до тривалості робочого дня. Тривалість перерви в роботі між змінами має бути не меншою за подвійну тривалість часу роботи у попередній зміні (разом і з  часом перерви на обід) (ч. 1 ст. 59 КЗпП). У деяких випадках законодавство дозволяє збільшити тривалість робочого дня (зміни) до 12 годин. 

Врахуйте також, що збільшена тривалість робочого дня (зміни) може призвести до перевтоми працівників і, як наслідок, нещасних випадків на виробництві. 

Якщо працівники залишались працювати надурочно, то протягом дії воєнного стану не діють граничні норми застосування надурочних робіт, зазначені в частині 1 статті 65 КЗпП (ч. 6 ст. 6 Закону № 2136). Однак роботодавець зобов’язаний вести облік надурочних та оплачувати їх в подвійному розмірі (ч. 2 ст. 65ст. 106 КЗпП). Тому в табелі обліку використання робочого часу обов’язково фіксуйте кількість годин, відпрацьованих надурочно

На якій підставі можна зменшити робочий час сестрі медичній загальної практики — сімейної медицини?

КЗпП дає два способи ввести неповний робочий час з ініціативи роботодавця:

Докладну відповідь з алгоритмомо дій дивіться в консультації

Відпустки

Чи надавати відпустку лікарю-інтерну, навчання якого закінчується в липні, а договір підписаний до серпня 2024 року? 

Так, надайте відпустку.

На час проходження інтернатури з лікарем-інтерном укладають строковий трудовий договір. Тому на нього поширюються всі трудові та соціальні гарантії, які передбачає КЗпП.

Відлік робочого року для надання щорічної відпустки починають із дати укладення трудового договору. Лікар-інтерн має право на відпустку за весь час проходження інтернатури, незважаючи на те, що протягом року він деякий час навчається на кафедрі медичного вишу (ст. 74 КЗпП).

Національне законодавство встановлює тривалість щорічної основної відпустки щонайменше 24 календарних дні.

Лікарі (фармацевти/провізори)-інтерни навчаються на підставі програм підготовки в інтернатурі, розроблених спільно закладом вищої освіти та базою стажування, і навчальних планів, затверджених Вченою радою закладу вищої освіти. Примірні програми підготовки в інтернатурі розробляють групи експертів за спеціальностями та затверджує МОЗ.

Кожна програма має графік освітньої та практичної частини проходження інтернатури. Навчальний рік за програмою починається в серні, у липні за графіком лікарю-інтерну надають відпустку

Чи зобов’язаний роботодавець надати або компенсувати невикористані в період дії воєнного стану дні відпустки, які були надані без збереження, після припинення або скасування воєнного стану? 

Так, обов’язково виплачуйте компенсацію, як у мирний час, так і в період дії воєнного стану

У разі звільнення працівника в період дії воєнного стану виплатіть йому грошову компенсацію відповідно до статті 24 Закону України «Про відпустки» від 15.11.1996 № 504/96-ВР (далі — Закон про відпустку). Таку норму встановлює абзац 4 частини першої статті 12 Закону № 2136.

Під час воєнного стану роботодавець може обмежувати тривалість щорічної основної відпустки, надаючи працівнику не більше ніж 24 к. дн. для відпочинку за поточний робочий рік. Якщо тривалість щорічної основної відпустки працівника становить понад 24 к. дн., надання невикористаних у період дії воєнного стану днів такої відпустки переноситься на період після припинення або скасування воєнного стану.

А з 24.12.2023  роботодавець отримав право за власним рішенням надавати працівнику невикористані дні щорічної основної відпустки у формі відпустки без збереження заробітної плати (абз. 2 ч. 1 ст. 12 Закону № 2136). Тобто невикористані дні щорічної відпустки, які за загальними правилами підлягають оплаті, за одностороннім рішенням роботодавця замінюються відпусткою без збереження заробітної плати.

У разі надання без збереження заробітної плати невикористаної оплачуваної відпустки роботодавець має обґрунтувати своє рішення, документально підтвердити обставини, що спричинили таку необхідність.

Водночас Закон № 2136 на період воєнного стану не обмежує дію норми частини четвертої статті 24 Закону про відпустки, відповідно до якої за бажанням працівника частину щорічної відпустки можна замінити грошовою компенсацією. При цьому тривалість наданої працівникові щорічної та додаткових відпусток не повинна бути менше ніж 24 к. дн.

Отже, працівник не позбавлений права замість відпустки без збереження зарплати на заміну частини щорічної відпустки грошовою компенсацією за умови використання ним 24 к. дн. щорічної відпустки (за робочий рік, за який надається відпустка).

А що робити, якщо працівник не був у відпустці тривалий час або використав вибірково тільки окремі дні відпусток і бажає отримати грошову компенсацію за дні невикористаних відпусток без звільнення? Зауважте, що право отримати грошову компенсацію за невикористані за декілька років дні щорічних відпусток має працівник у разі звільнення

За матеріалом Експертус Медзаклад

2 липня

Які документи необхідні для проходження МСЕК: Уряд затвердив перелік

МСЕК документи

КМУ визначив чіткий перелік документів, що подають пацієнти для проходження медико-соціальної експертизи. Це має зменшити навантаження на людей і скоротити строки оформлення документів для подання до медико-соціальних експертних комісій (далі — МСЕК). Відповідні зміни до Положення про порядок, умови та критерії встановлення інвалідності КМУ затвердив постановою від 03.05.2024 № 501.

Чи надавати інформацію про пацієнта військовій частині

Отже, особа, що звертається для встановлення інвалідності, повинна подати для проходження МСЕК:

  • паспорт громадянина України (у випадку предʼявлення паспорта громадянина України у формі ID-картки також витяг із реєстру територіальної громади);
  • довідку про присвоєння реєстраційного номера платника податків;
  • військовий квиток (тимчасове посвідчення військовозобовʼязаного) чи посвідчення про приписку до призовної дільниці або довідка територіального центру та соціальної підтримки про перебування на військовому обліку — для чоловіків від 18 до 60 років;
  • довідку про перебування у місцях несвободи внаслідок збройної агресії проти України — для людей, стосовно яких встановлено факт позбавлення особистої свободи внаслідок збройної агресії проти України або інтернування в нейтральних державах.

Медичні документи, які мають подати лікарські консультативні комісії до МСЕК:

  • направлення на МСЕК (форма №088/о);
  • медичні документи, що стосуються захворювання чи стану (виписка з медичної картки);
  • результати лабораторних та інших досліджень, які підтверджують діагноз або стан і ступінь його важкості;
  • план медичної, професійної й індивідуальної реабілітації;
  • документи, що підтверджують причинний зв’язок з інвалідністю;
  • документи, що підтверджують безперервну тимчасову непрацездатність протягом чотирьох місяців.

Окремі зміни стосуються проходження МСЕК військовослужбовцями. Так, відтепер причинний зв’язок інвалідності, а також ступінь втрати працездатності колишніх військовослужбовців встановлюватимуть на підставі постанови військово-лікарської комісії (далі — ВЛК), оформленої довідкою ВЛК, свідоцтвом про хворобу або протоколом засідання штатної ВЛК.

Ступінь втрати працездатності військовослужбовцю МСЕК встановлюватиме після закінчення його лікування. На підставі даних про втрату здоров’я комісія розроблятиме програму медичної, професійної та соціальної реабілітації.

Раніше міністр охорони здоров'я України Віктор Ляшко назвав дату, коли МСЕК припинить існувати.

За матеріалами КМУ та Експертус Медзаклад