Що нового

у сфері охорони здоров’я

12 грудня

Підвищуйте кваліфікацію за програмою «Цифрові навички у роботі медпрацівника»: 15 балів БПР

Підвищуйте кваліфікацію за програмою «Цифрові навички у роботі медпрацівника»: 15 балів БПР

Програма «Цифрові навички у роботі медпрацівника» розроблена з урахуванням стратегії реформування галузі охорони здоров’я, актуальних розробок для ефективної роботи із гаджетами, необхідними професійними програмами та підвищення цифрової грамотності.

Дізнатися подробиці ⏩

Структура програми

Програма розрахована на 30 годин, має 2 модулі:

    1. Базові навички.
    2. Професійні навички.

Вища школа БПР гарантує навчально-методичне забезпечення:

  • текстові лекції, що містять активні посилання на офіційні документи;
  • відеоконспекти;
  • зразки документів, пам’ятки, чеклісти та інші довідково-практичні матеріали;
  • інтерактивні завдання.

Усі ці матеріали слухачі мають можливість скачувати.

Оформте доступ за номером 0 800 21 20 12 
(усі дзвінки безплатні)

Після успішного завершення навчання отримаєте електронний сертифікат про розширення професійних компетентностей (підвищення кваліфікації) від Цифрового видавництва Експертус та 15 балів БПР.

12 грудня

Контрактування-2025: НСЗУ приймає пропозиції про укладення договорів ще за одним пакетом

Контрактування-2025: НСЗУ приймає пропозиції про укладення договорів ще за одним пакетом

Проєкт ПМГ-2025 Скачати презентацію

Подайте пропозицію про укладення договорів про медичне обслуговування населення за Програмою медичних гарантій2025 щодо надання медичних послуг до 18:00 19 грудня 2024 року за пакетом «Перехідне фінансове забезпечення надання медичних послуг закладами охорони здоров’я».

НСЗУ проти ЗОЗ: аналіз судової практики

Якщо виникають питання під час заповнення заяви та/або подання пропозиції, звертайтеся на безкоштовну гарячу лінію НСЗУ 16-77, а також за телефонами міжрегіональних департаментів Національної служби здоров'я.

Раніше МОЗ винесло на громадське обговорення проєкт Програми медичних гарантій — 2025.

За матеріалами НСЗУ

12 грудня

Експертно-правова система «Експертус Медзаклад» — компетентна підтримка управлінців

Експертно-правова система «Експертус Медзаклад» — компетентна підтримка управлінців

Передплатіть систему за номером
0 800 21 20 12
(усі дзвінки безплатні)

Використовуйте готові рішення ваших робочих ситуацій у системі «Експертус Медзаклад». Враховуйте в роботі експертні поради, консультації та алгоритми дій, форми, зразки, сервіси та базу нормативних документів.

Про систему «Експертус Медзаклад»

Переваги експертно-правової системи «Експертус Медзаклад»

  • Безлімітна експертна підтримка з точними відповідями на запитання будь-якої складності.
  • Спокій і впевненість у результатах своєї роботи завдяки підказкам експертів.
  • Уся нормативка для обґрунтування управлінських рішень у зручному форматі.
  • Миттєвий інтелектуальний пошук інформації.
  • База рішень практичних робочих ситуацій.
  • Завжди актуальні форми, зразки та професійні роз’яснення.
  • Участь у профільних тематичних вебінарах з експертами.
Експертно-правова система «Експертус Медзаклад» — компетентна підтримка управлінців

Наповнення системи

Наповнення Експертус Медзаклад включає в себе:
 
Форми і зразки. Не лише бланки та шаблони, а й зразки заповнення документів, які знадобляться в роботі медзакладу. Можна скачати й користуватися.
 
Нормативна база. Понад 30 тисяч нормативно-правових актів, які ми постійно додаємо та оновлюємо. Дізнавайтеся першими про зміни в медичному законодавстві та заощаджуйте час на пошуку нормативки.
 
Довідники. Маршрути пацієнтів, табелі оснащення, норми тривалості робочого часу й багато інших таблиць, переліків та алгоритмів, які мають бути під рукою.
 
Сервіси. Калькулятори, пошук по класифікаторах, особисте освітнє портфоліо й інші застосунки, які допоможуть швидко знайти потрібні коди і назви, скласти фінплан, обчислити вартість послуг і порахувати бали БПР.
 
Вебінари. Відеовідповіді знаних лекторів на нагальні запитання управлінців у сфері охорони здоров’я. 
 
Е-журнали. Повні електронні версії професійних журналів для керівних працівників медзакладу.

11 грудня

МОЗ затвердило перелік статистичних звітів за 2024 рік і строки їх подання

МОЗ затвердило перелік статистичних звітів за 2024 рік і строки їх подання

Наказом від 09.12.2024 № 2056 МОЗ затвердило перелік та строки подання статистичних звітів за 2024 рік для ЗОЗ.

Перевірки ЗОЗ під час воєнного стану

Для кожного регіону строки подання статистичних звітів різні, а перелік однаковий. Тож перевірте, скільки часу маєте для підготовки звітності за 2024 рік.

Коли МОЗ перевірить і опрацює всі звіти, подасть їх зведений варіант до Державної служби статистики України до 15 квітня 2025 року.

Раніше МОЗ затвердило зміни до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників.

За матеріалами МОЗ

11 грудня

Компанія InBoost стала PREMIUM-партнером VІІІ Всеукраїнського конгресу MedSprava

Компанія InBoost стала PREMIUM-партнером VІІІ Всеукраїнського конгресу MedSprava🤝

За короткий період кількість користувачів платформи InBoost зросла до 650 тисяч. Завдяки платформі вони змогли здійснити покупки, повернення, вирішити питання чи просто поспілкуватися з менеджером через месенджери.  

InBoost пропонує рішення для медичних закладів, що дозволяють легко керувати клієнтськими процесами за допомогою популярних месенджерів (Віджет, Telegram, Viber, Instagram, Facebook messenger): 

  • Об’єднання всіх месенджерів в єдине вікно спілкування, зі збереженням історії комунікації
  • Система інформування клієнтів (нагадування, результати візиту, відгуки) 
  • Система бронювання, перенесення та нагадування про прийом
  • Цілодобові відповіді на запити за допомогою штучного інтелекту 
  • Реферальна програма  

Ці інновації змінюють підхід до управління медичним закладом, роблячи його більш ефективним і якісним.

11 грудня

Електронний журнал «Управління закладом охорони здоров’я» — ваш надійний помічник

Електронний журнал «Управління закладом охорони здоров’я» — ваш надійний помічник

Передплатіть журнал за номером
0 800 21 20 12
(усі дзвінки безплатні)

Використовуйте готові рішення для керівника у журналі «Управління закладом охорони здоров'я». Враховуйте в роботі експертні поради, консультації та алгоритми дій, форми, зразки, сервіси та базу нормативних документів.

Про журнал «Управління закладом охорони здоров'я»

Переваги е-журналу «Управління
закладом охорони здоров’я»

  • Форми та зразки. Готові шаблони та приклади документів для скачування.
  • Калькулятори. Розрахунок платних послуг та фінансове планування.
  • Особисте освітнє портфоліо. Автоматизований шаблон документа для обліку балів БПР.
  • Пошук. Потужний помічник, який миттєво знайде необхідне.
  • Архів журналів із 2018 року. Містить понад 5000 статей.
  • Книжкова полиця. Усе про конфлікти, колективний договір та правові аспекти надання медичної допомоги в медзакладі.
  • База нормативних документів. Актуальні редакції нормативно-правових актів.
Електронний журнал «Управління закладом охорони здоров’я» — ваш надійний помічник

Дізнайтеся більше

10 грудня

У 2025 році допомога особам із психічними розладами увійде в пакет первинки

У 2025 році допомога особам із психічними розладами увійде в пакет первинної медичної допопоги

НСЗУ інтегрує послуги з підтримки психічного здоров’я до пакету первинної медичної допопоги (ПМД). Уже з 1 січня 2025 року безплатні послуги з охорони психічного здоровʼя надаватимуть усі заклади первинки, незалежно від форми власності, що законтрактувалися з НСЗУ на надання ПМД. Укладати договір на окремий пакет, щоб надавати послуги з охорони психічного здоровʼя, не потрібно.

Анжела Абанкіна експерт з охорони здоров’я
НСЗУ вже затвердила умови надання послуг за напрямом амбулаторної допомоги. Тож розповідаємо, як їх дотримати

Натомість згідно з оновленими вимогами всі сімейні лікарі, терапевти, педіатри та медичні сестри, які працюють у законтрактованому із НСЗУ закладі первинки, повинні мати сертифікат, який підтверджує, що вони пройшли навчання за програмою ВООЗ mhGAP. Таке навчання дає базові знання з ведення психічних розладів.

Нагадаємо, з 1 січня 2025 року діятимуть нові вимоги до медзакладів, які проводять психіатричні огляди.

За матеріалами МОЗ

10 грудня

Електронний журнал «Довідник головної медичної сестри» — готові рішення для керівників середнього медперсоналу

Електронний журнал «Довідник головної медичної сестри» — готові рішення для керівників середнього медичного персоналу

Передплатіть журнал за номером
0 800 21 20 12
(усі дзвінки безплатні)

Про журнал «Довідник головної медичної сестри»

Використовуйте готові рішення для керівника середнього медичного персоналу у журналі «Довідник головної медичної сестри». Враховуйте в роботі експертні поради, консультації та алгоритми дій, форми, зразки, сервіси та базу нормативних документів.

Дізнайтеся більше про журнал «Довідник головної медичної сестри»

Переваги е-журналу «Довідник
головної медичної сестри»

  • Форми та зразки. Готові шаблони та приклади документів для скачування.
  • Калькулятори. Автоматичний розрахунок наркотичних засобів і режимів дезінфекції.
  • Пошук. Потужний помічник, який миттєво знайде необхідне.
  • Тематички. Усе про санепідрежим, обіг лікарських засобів і медвиробів, права медсестер, лікувальне харчування, кадрові питання.
  • Архів журналів із 2018 року. Містить понад 5000 статей.
  • Книжкова полиця. Планувальник роботи головної медичної сестри і збірник посадових інструкцій медсестринського персоналу.
  • База нормативних документів. Актуальні редакції нормативно-правових актів.
Електронний журнал «Довідник головної медичної сестри» — готові рішення для керівників середнього медичного персоналу

Дізнатися більше

10 грудня

МОЗ затвердило зміни до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників

МОЗ затвердило зміни до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників

Наказом від 05.12.2024 № 2034 МОЗ затвердило зміни до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 78 «Охорона здоров’я» (далі — ДКХП 78).

У тексті ДКХП 78 слово «потерпілий» у всіх відмінках замінили словом «постраждалий» у відповідному відмінку.

МОЗ оновило вимоги до освіти та стажу роботи генерального директора (директора) / начальника (завідувача) закладу охорони здоров'я. Виклало в новій редакції кваліфікаційні вимоги за професіями:

  • сестра медична /брат медичний загальної практики — сімейної медицини;
  • сестра медична /брат медичний патронажна.

Ознайомтеся з повним переліком змін до ДКХП 78:

Раніше стало відомо, що Уряд знову планує змінити Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з медичної практики.

За матеріалами МОЗ

10 грудня

Реєструйтеся на вебінар «Управління організаційними змінами в закладі охорони здоров’я: практичні аспекти»

Експертус Охорона здоров'я запрошує взяти участь у вебінарі «Управління організаційними змінами в закладі охорони здоров’я: практичні аспекти». Захід відбудеться 16.01.2024 об 11:00.

Лектор вебінару — Андрій Котуза, заступник головного лікаря з організаційної роботи Клінічної лікарні «Феофанія» Державного управління справами, консультант з питань розвитку лікарень та запровадження системи якості та безпеки медичної діяльності, експерт міжнародних проектів USAID, GIZ, UNDP, доктор медичних наук, професор.

Програма вебінару: 

  • Роль змін у компанії. Модель VUCA. Як залучити підлеглих до процесу.
  • Ризики під час впровадження змін. Як їх уникнути.
  • Сценарне планування. Три варіанти розвитку подій. Як управляти невизначеністю майбутнього.
  • Алгоритм змін за І. Адізесом — CAPI. Як поєднати владу та вплив для ефективного управління.
  • Успіх змін. Як визначити успіх компанії, конкурентні можливості на ринку.
  • П'ять етапів прийняття неминучого за Кюблером-Россом. Модель ADKAR. Як подолати опір змінам.
  • Конфлікти під час впровадження змін. Як ними управляти.

ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ ►►►

9 грудня

Вітаємо переможця Всеукраїнської премії «Кращі практики органів місцевого самоврядування»

Вітаємо переможця Всеукраїнської премії «Кращі практики органів місцевого самоврядування»

Мета конкурсу «Кращі практики органів місцевого самоврядування — 2024» — відзначити лідерів, які навіть у надзвичайно складний для України час активно впроваджують зміни на краще.

Як знайти актуальну грантову програму

На конкурс надійшло понад 100 заявок від різних громад України. Учасники продемонстрували чимало важливих ініціатив у сфері освіти та охорони здоров'я.

Переможцем конкурсу стала Нікольська селищна рада, яку очолює Василь Мітько.

Вітаємо переможця Всеукраїнської премії «Кращі практики органів місцевого самоврядування»

Нікольська селищна рада Маріупольського району Донецької області отримала відзнаку за вагомий внесок у розвиток закладів освіти та охорони здоров’я. Щиро вітаємо та дякуємо за щоденну працю, яка змінює життя громади на краще!

Нагадуємо, що Цифрове видавництво Експертус спільно з Держпраці провело Всеукраїнський конкурс «Кращі практики органів місцевого самоврядування — 2024». Церемонія нагородження відбудеться 12 грудня в Києві в межах VІІІ Всеукраїнського конгресу MedSprava за адресою: Київ, проспект Степана Бандери, 23 (Pochayna Event Hall).

Церемонія нагородження відбудеться 20 грудня 2024 року в Києві, в межах конференції «Підсумки року в охороні праці — 2024» від Цифрового видавництва Експертус.

9 грудня

Уряд знову планує змінити Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з медичної практики

Уряд знову планує змінити Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з медичної практики

Чи потрібна окрема ліцензія на обіг медичного канабісу

КМУ вкотре хоче змінити Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з медичної практики (далі — Ліцензійні умови). 6 грудня на громадське обговорення МОЗ винесло відповідну постанову КМУ.

Мета нових змін у Ліцензійних умовах — розмежувати суб’єкти господарювання, які провадять господарську діяльність з медичної практики за видами надання медичної допомоги (екстрена, первинна, спеціалізована медична, паліативна та реабілітаційна допомога у сфері охорони здоров’я) та за лікарськими спеціальностями, спеціальностями молодших спеціалістів з медичною освітою та фахівцями з реабілітації.

Громадське обговорення із 6 грудня 2024 року триватиме один місяць, тобто до 6 січня 2025 року. Надсилайте свої пропозиції та зауваження у письмовому або електронному вигляді на адресу МОЗ: вул. Грушевського, 7, м. Київ, 01601, телефон: 0 44 200 08 17, e-mail: [email protected].

Нагадаємо, 15 липня набрали чинності останні зміни до ліцензування медичної практики.

За матеріалами МОЗ

9 грудня

Адвент-календарі для медиків: заберіть свої подарунки

Адвент-календар від системи «Експертус Медзаклад»

Дорогі наші медики-управлінці, ще зовсім трохи і перескочимо у новий рік. А доти — грудневі клопоти і радощі. Нова зима засипає новими мріями та сподіваннями. Бажаємо, щоб вона була теплою і все задумане здійснилося!

Частинку нашого тепла, сюрпризи й помічні матеріали ми запакували в цей адвент-календар. Заходьте і відкривайте комірки, щоб створити собі святковий настрій та отримати подарунки від редакції Експертус Медзаклад. Щодня активуватиметься нова дата — відповідна комірка підсвічуватиметься веселковим сяйвом, доки ви її не відкриєте. Щоб відкрити комірку з датою, просто натисніть на неї. 

Бажаємо казкового грудня і вдалого завершення року!

Адвент-календар від журналу «Управління закладом охорони здоров'я»

Чи не кожен із нас майстрував/купував для рідних адвент-календарі. І хто майстрував, той знає, як насправді складно вигадати 25 цікавинок — по одній на кожен день.

Тепер ваша черга отримувати подарунки!🎁 Адже цього року адвент-календар отримуєте саме ви — від команди Експертус Охорона здоров’я.

Заходьте в адвент-календар щодня від 1 до 25 грудня. Кожної нової дати підсвічуватиметься чергова шухлядка. Щоб відчинити, просто натисніть на неї. На вас чекатимуть святкові розваги, сувеніри, ексклюзивні професійні матеріали та привітання від експертів.

Відчинити все разом наперед не вийде. Але подарунки за минулі дати надійно зберігатимуться для вас у своїх шухлядках.

Адвент-календар від журналу «Довідник головної медичної сестри»

Адвент-календар ― це чудовий винахід, щоб відлічити дні до Різдва і наповнити їх приємними передчуттями. Наш адвент-календар не з шоколадками, але він вам неодмінно сподобається! На вас чекають корисні подарунки, привітання, цікаві завдання з призами, чудові ідеї, як додати дива у буденне життя.

Щодня в адвент-календарі активуватиметься нове віконечко із цікавинками. Відкрити всі разом наперед не вийде. Але подарунки за минулі дати надійно зберігатимуться для вас у своїх віконцях. Нумо наближати Різдво!

9 грудня

Реєструйтеся на вебінар «Нові підходи до надання платних послуг: важливі аспекти для керівника ЗОЗ»

Експертус Охорона здоров'я запрошує взяти участь у вебінарі «Нові підходи до надання платних послуг: важливі аспекти для керівника ЗОЗ». Захід відбудеться 11.12.2024 о 14:00.

Лектор вебінару — Алла Худякова, шеф-редактор Експертус Охорона здоров'я, експерт з економічних питань. 

Програма вебінару: 

  • Як розділити платні і безплатні послуги
  • Що включити у вартість «сервісних» послуг
  • Як задокументувати факт надання послуги за плату
  • Як організувати роботу персоналу

ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ ►►►

9 грудня

Устигніть купити квиток на VІІІ Всеукраїнський конгрес MedSprava

Експертус Охорона здоров'я запрошує взяти участь у VІІІ Всеукраїнському конгресі MedSprava. Захід відбудеться 12.12.2024 у м. Київ за адресою проспект Степана Бандери, 23 (Pochayna Event Hall) о 10.00.

Місце проведення Як дістатися?

Варіанти участі і програма VІІІ Всеукраїнського конгресу MedSprava

Участь доступна у двох пакетах — Light і Premium.
На управлінців охорони здоров'я чекають навчальні та дискусійні майданчики Конгресу:
  • Юридичний захист медичного бізнесу. Чого боятися і до чого готуватися вже сьогодні 
  • Ліцензування медичної практики: тримаємо руку на пульсі змін в законодавстві
  • Медична допомога, продумана до дрібниць: у центрі уваги пацієнт 
  • Організація харчування в медзакладах
  • Упровадження сучасних методів реабілітації та протезування. Найкращі практики в Україні
  • Розбудова конкурентоспроможного сервісу в медичному закладі
  • Як навчити адміністраторів ЗОЗ продавати і перестати втрачати клієнтів
  • Нові технології в медицині України. Досвід впровадження медико-технологічних рішень на основі штучного інтелекту. Галузеві потреби та бар'єри

Лектори VІІІ Всеукраїнського конгресу MedSprava

  • Олена Єщенко, гендиректор і співзасновник мережі приватних клінік «Smart Medical Center», голова Асоціації приватних медичних закладів України, лікар-акушер-гінеколог вищої категорії, канд. мед. наук, доцент 
  • Тетяна Коваль, засновник та CEO бренду Foodicine 
  • Олена Черненко, засновник та генеральний директор «Медкапіталгруп», консалтингового агентства повного циклу в медицині
  • Руслан Совершенний, адвокат, керуючий партнер Юридичної фірми STATUS 
  • Юлія Миколаєць, партнер Юридичної фірми STATUS, член Ради Комітету медичного і фармацевтичного права та біоетики України НААУ 
  • Антоніна Нижник, засновник юридичної компанії «Медконсалтинг», провідний фахівець у галузі медичного права 
  • Юлія Нахімчук, співзасновник юридичної компанії «Медконсалтинг»,
    провідний фахівець у галузі медичного права
  • Андрій Віленський, медичний директор Superhumans center, радник міністра охорони здоров'я
  • Тетяна Мовлян, керівник напряму продажів Цифрового видавництва Експертус, методолог, мотиваційний спікер 
  • Марина Чирва, заступник генерального директора групи компаній «Новий Зір», «Ексімер» та «Kabimed» в Україні
  • Анастасія Матвійчук, юрист бренду Foodicine, канд. юрид. наук

Забронювати місце ►►►

Встигніть придбати квиток, адже
кількість місць обмежена!
Докладна інформація за телефоном
0 800 21 20 12

(дзвінки по Україні безплатні)

Забронювати місце ►►►

f

Встигніть зареєструватися, адже
кількість місць обмежена!
Докладна інформація за телефоном
0 800 21 20 21

(дзвінки по Україні безплатні)

6 грудня

МОЗ винесло на громадське обговорення Порядок здійснення моніторингу оцінювання повсякденного функціонування особи

МОЗ винесло на громадське обговорення проєкт змін до чинного Положення про інтернатуру Перевірки ЗОЗ під час воєнного стану

МОЗ розробило і винесло на громадське обговорення проєкт Порядку здійснення моніторингу оцінювання повсякденного функціонування особи (далі — Порядок моніторингу, моніторинг). 

Порядок моніторингу визначає:

  • мету та завдання;
  • види;
  • функції суб'єктів;
  • вимоги щодо діяльності робочої групи;
  • процедуру підготовки та здійснення;
  • правила участі;
  • визначення результатів;
  • фінансування.

Вимоги до ЗОЗ, які проводитимуть моніторинг:

  • оприлюднювати звіт про його результати на власному офіційному вебсайті та надсилати документ до робочої групи з моніторингу та Центру оцінювання функціонального стану особи;
  • перевіряти рішення експертних команд, які функціонують на його базі;
  • інформувати Центр оцінювання функціонального стану особи та правоохоронні органи про випадки необґрунтованого прийняття рішень експертними командами;
  • повідомляти МОЗ, НСЗУ та місцеву державну адміністрацію (військову адміністрацію) про проблеми, які ЗОЗ не може вирішити самостійно;
  • аналізувати результати моніторингу, виявляти й усувати корупційні ризики.

Громадське обговорення із 5 грудня 2024 року триватиме 15 днів. Тож надсилайте свої пропозиції та зауваження у письмовому або електронному вигляді на адресу МОЗ: вул. Грушевського, 7, м. Київ, 01601, Департамент з розвитку цифрових трансформацій в охороні здоров’я, телефон: 0 44 253 33 31, e-mail: [email protected].

Раніше МОЗ оприлюднило новий маршрут пацієнта при оформленні інвалідності.

За матеріалами МОЗ

6 грудня

Реєструйтеся на вебінар «Як керівнику з медсестринства організувати вакцинацію у 2025 році»

Експертус Охорона здоров'я запрошує взяти участь у вебінарі «Як керівнику з медсестринства організувати вакцинацію у 2025 році». Захід відбудеться 28.01.2025 о 15:00.

Лектор вебінару — Ангеліна Набок, лікар загальної практики — сімейний лікар із 10-річним досвідом роботи на керівних посадах у приватних і державних структурах, експерт із вакцинації.

Програма вебінару: 

  • Вакцини: визначення, види
  • Нормативна база з імунопрофілактики
  • Алгоритм ведення документації за імунопрофілактики
  • Холодовий ланцюг та нові вимоги до обладнання
  • Інфекційний контроль

ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ ►►►

6 грудня

Підвищуйте кваліфікацію за програмою «Національна сертифікація керівників з медсестринства — 2025»: 45 балів БПР

Мета навчання за програмою «Національна сертифікація керівників з медсестринства — 2025» — покращити ефективність управління медсестринським персоналом та загалом роботу у закладі, пов’язану із роботою головної медичної сестри, сестри медичної старшої, заступника медичного директора з медсестринства тощо. Онлайн-навчання розраховано на 3 місяці, триває 90 годин. 

ПРО ПРОГРАМУ ⏩

Програма «Національна сертифікація керівників з медсестринства — 2025» складається з модулів:

  • Обов’язки та організація роботи
  • Організація інфекційного контролю
  • Обіг лікарських засобів та медичних виробів
  • Співпраця з лабораторією
  • Юридичні аспекти роботи
  • Поліпшення клієнтського сервісу
  • Розвиток цифрових навичок

Вища школа БПР — це:

  • Дистанційне навчання у зручний час
  • Відеодоповнення та конспекти лекцій від експертів
  • Вільний доступ до активних і минулих вебінарів на період навчання
  • Довідкові матеріали під скачування

Оформте доступ вже зараз за номером
0 800 21 20 12 (усі дзвінки безплатні)

Після успішного завершення навчання отримаєте електронний сертифікат про розширення професійних компетентностей (підвищення кваліфікації) від Цифрового видавництва Експертус та 45 балів БПР.

5 грудня

Підвищуйте кваліфікацію за програмою «Національна сертифікація керівників закладів охорони здоров'я — 2025»: 45 балів БПР

Програма «Національна сертифікація керівників закладів охорони здоров'я — 2025» розроблена з урахуванням стратегії реформування галузі охорони здоров’я, актуальних наукових розробок для ефективного управління медзакладом та на основі чинних нормативних документів.

Дізнатися подробиці ⏩

Структура програми

Програма розрахована на 90 годин. Погодинний виклад змісту заходу:

  • Ліцензуємо медичну практику (5 год)
  • Ліцензуємо діяльність у сфері обігу підконтрольних речовин (5 год)
  • Отримуємо акредитаційний сертифікат (5 год)
  • Складаємо штатний розпис (3 год)
  • Обираємо систему оплати праці (3 год)
  • Оформлюємо трудові відносини з працівниками (4 год)
  • Розподіляємо доходи і витрати (5 год)
  • Надаємо платні послуги (5 год)
  • Залучаємо аутсорсерів (2 год)
  • Здаємо майно в оренду (3 год)
  • Опановуємо стандарти якості (5 год)
  • Оцінюємо якість послуг (5 год)
  • Укладаємо і зберігаємо декларації (5 год)
  • Не розголошуємо медичну таємницю (5 год)
  • Уникаємо конфліктних ситуацій (5 год)
  • Організовуємо роботу з охорони праці (6 год)
  • Проводимо атестацію робочих місць (5 год)
  • Підтверджуємо, що дотримали ліцензійних умов (3 год)
  • Готуємося до перевірки Держпродспоживслужбою (2 год)
  • Зустрічаємо інспекторів з Держпраці (4 год)
  • Чекаємо перевіряльників з інших держорганів (5 год)
  • Підсумкове оцінювання набутих знань, компетентностей та практичних навичок

Вища школа БПР гарантує навчально-методичне забезпечення:

  • текстові лекції, що містять активні посилання на офіційні документи;
  • відеоконспекти;
  • зразки документів, пам’ятки, чеклісти та інші довідково-практичні матеріали;
  • інтерактивні завдання.

Усі ці матеріали слухачі мають можливість скачувати.

Оформте доступ за номером 0 800 21 20 12 (усі дзвінки безплатні)

Після успішного завершення навчання отримаєте електронний сертифікат про розширення професійних компетентностей (підвищення кваліфікації) від Цифрового видавництва Експертус та 45 балів БПР.

5 грудня

Контрактування-2025: НСЗУ приймає пропозиції про укладення договорів ще за трьома пакетами

Контрактування-2025: НСЗУ приймає пропозиції про укладення договорів ще за трьома пакетами

Подайте пропозицію про укладення договорів про медичне обслуговування населення за Програмою медичних гарантій2025 щодо надання медичних послуг до 18:00 12 грудня 2024 року за пакетами:

НСЗУ проти ЗОЗ: аналіз судової практики

Якщо виникають питання під час заповнення заяви та/або подання пропозиції, звертайтеся на безкоштовну гарячу лінію НСЗУ 16-77, а також за телефонами міжрегіональних департаментів Національної служби здоров'я.

Раніше МОЗ винесло на громадське обговорення проєкт Програми медичних гарантій — 2025.

За матеріалами НСЗУ

4 грудня

Міноборони презентувало проєкт цифровізації ВЛК

Міноборони презентувало проєкт цифровізації ВЛК

Міноборони презентувало проєкт реформи ВЛК, що має усунути бюрократичні ускладнення та корупційні ризики. 

Чи можна оскаржити в суді рішення ВЛК

Система проходження ВЛК, яка існує зараз, створює зайві бюрократичні ускладнення та корупційні ризики, зазначило Міноборони. Тож відомство разом із МОЗ та НСЗУ запропонували цифрову реформу ВЛК. КМУ вже погодив концепцію реформи.

Передбається, що людині вистачатиме лише візиту до цивільного закладу охорони здоров’я. Зробити це можна буде за місцем перебування. А далі жодної біганини державними установами — за людину «бігатимуть» дані у вигляді цифрових документів. 

Перший етап цифровізації планують реалізувати протягом трьох місяців. Результат — електронне направлення на ВЛК у Резерв+ і, власне, сам висновок ВЛК в електронному вигляді. 

Другий етап має дати змогу проходити медичний огляд для формування висновку ВЛК у будь-якому зручному для людини закладі охорони здоровʼя. Запланований строк реалізації — до 1 червня 2025 року. 

Раніше МОЗ оприлюднило новий маршрут пацієнта при оформленні інвалідності.

За матеріалами Міноборони та Експертус Медзаклад

4 грудня

Програма медичних гарантій — 2025: НСЗУ опублікувала вимоги до 42 пакетів

Програма медичних гарантій — 2025: НСЗУ опублікувала вимоги до 39 пакетів

Проєкт ПМГ-2025 Скачати презентацію

НСЗУ на основі аналізу ефективності реалізації Програми медичних гарантій (ПМГ) та консультацій із медичною спільнотою і громадськими організаціями оновила погоджені специфікації та умови закупівлі за напрямами медичної допомоги за 42 пакетами на 2025 рік.

Платні послуги по-новому: запитання і відповіді

Зі специфікаціями  та умовами закупівлі за напрямами медичної допомоги, які надаватимуться за ПМГ-2025, можна ознайомитися на сайті НСЗУ. Станом на 04.12.2024 йдеться про 42 пакети медичної допомоги:

  1. Екстрена медична допомога
  2. Медична допомога при гострому інфаркті міокарда
  3. Мамографія
  4. Езофагогастродуоденоскопія
  5. Колоноскопія
  6. Цистоскопія
  7. Лікування пацієнтів методом гемодіалізу в амбулаторних умовах
  8. Стоматологічна допомога дорослим та дітям
  9. Лікування пацієнтів методом перитонеального діалізу в амбулаторних умовах
  10. Секційне дослідження
  11. Діагностика, лікування та супровід осіб із ВІЛ (та підозрою на ВІЛ)
  12. Лікування осіб із психічними та поведінковими розладами внаслідок вживання опіоїдів із використанням препаратів замісної підтримувальної терапії
  13. Лікування безпліддя за допомогою допоміжних репродуктивних технологій (запліднення invitro)
  14. Ведення вагітності в амбулаторних умовах
  15. Гістероскопія
  16. Психіатрична допомога дорослим та дітям у стаціонарних умовах
  17. Медична допомога новонародженим у складних неонатальних випадках
  18. Медична допомога при гострому мозковому інсульті
  19. Медична допомога при пологах
  20. Реабілітаційна допомога дорослим і дітям у амбулаторних умовах
  21. Хірургічні операції дорослим та дітям в умовах стаціонару одного дня
  22. Готовність закладу охорони здоров'я до надання медичної допомоги в надзвичайних ситуаціях
  23. Хіміотерапевтичне лікування та супровід пацієнтів з онкологічними захворюваннями у стаціонарних та амбулаторних умовах
  24. Радіологічне лікування та супровід пацієнтів з онкологічними захворюваннями в стаціонарних та амбулаторних умовах
  25. Лікування та супровід пацієнтів з гематологічними та онкогематологічними захворюваннями в стаціонарних та амбулаторних умовах
  26. Профілактика, діагностика, спостереження та лікування в амбулаторних умовах
  27. Медична реабілітація немовлят, які народилися передчасно та/або хворими, протягом перших трьох років життя
  28. Неонатальний скринінг
  29. Забезпечення кадрового потенціалу системи охорони здоров'я шляхом організації надання медичної допомоги із залученням лікарів-інтернів
  30. Медичний огляд осіб, який організовується територіальними центрами конмплектування та соціальної підтримки
  31. Хірургічні операції дорослим та дітям у стаціонарних умовах
  32. Стаціонарна допомога дорослим та дітям без проведення хірургічних операцій
  33. Лікування дорослих та дітей методом трансплантації органів
  34. Лікування дорослих та дітей методом трансплантації гемопоетичних стовбурових клітин
  35. Первинна медична допомога
  36. Реабілітаційна допомога дорослим і дітям у стаціонарних умовах
  37. Бронхоскопія
  38. Діагностика та лікування дорослих і дітей, хворих на туберкульоз, у стаціонарних та амбулаторних умовах
  39. Перехідне фінансове забезпечення надання медичних послуг закладами охорони здоров'я
  40. Стаціонарна паліативна медична допомога дорослим і дітям
  41. Мобільна паліативна медична допомога дорослим і дітям
  42. Готовність та забезпечення надання медичної допомоги населенню, яке перебуває на території, де ведуться бойові дії

Нагадуємо, МОЗ винесло на громадське обговорення проєкт Програми медичних гарантій — 2025.

За матеріалами НСЗУ

4 грудня

Реєструйтеся на два вебінари для керівників медзакладів

Експертус Охорона здоров’я підготував два безплатні вебінари для керівників медзакладів. Реєструйтеся і матимете доступ до запису та презентацій заходу, навіть якщо пропустите онлайн-трансляцію.

Нові підходи до надання платних послуг: важливі аспекти для керівника ЗОЗ — 11.12.2024

Програма:

  • Як розділити платні і безплатні послуги
  • Що включити у вартість «сервісних» послуг
  • Як задокументувати факт надання послуги за плату
  • Як організувати роботу персоналу

ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ

Робота за програмою медичних гарантій у 2025 році — 24.12.2024

Програма:

  • Особливості співпраці з НСЗУ у 2025 році
  • Забезпечення послуг, які увійшли до пакета первинної медичної допомоги
  • Організація надання амбулаторної медичної допомоги
  • Організація надання реабілітаційної допомоги
  • Тарифи на медичні послуги за окремими пакетами

ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ

3 грудня

Найпопулярніші запитання від медичних працівників. Листопад 2024 року

Де знайти кошти на передплату періодики для ЗОЗ

 

Тема

Запитання

Відповідь

Ліцензування

Як подати до МОЗ документ про доступність будівлі для маломобільних груп населення?

Необхідно подати повідомлення про зміни та Відомості про стан матеріально-технічної бази, наявність персоналу із зазначенням його освітнього й кваліфікаційного рівня. У пункт 6 Відомостей впишіть реквізити документа, що підтверджує доступність приміщень. Причому, якщо за однією адресою розташовані кілька корпусів ЗОЗ, відомості про доступність приміщень слід зазначити за кожним корпусом окремо.

Подайте документи в зручний для вас спосіб:

  • поштовим відправленням з описом вкладення (Центр адміністративних послуг МОЗ «Єдине вікно», буд. 10, вул. Сім’ї Бродських, м. Київ, 03057);
  • нарочно (Центр адміністративних послуг МОЗ «Єдине вікно», м. Київ, вул. Сім’ї Бродських, буд. 10, (ст. метро «Шулявська»)
  • в електронному вигляді ([email protected])

Перегляньте роз’яснення про підтвердження доступності приміщеньінформування МОЗ про зміни та вимоги до матеріально-технічної бази ліцензіата 

Джерела фінансування

Чи існують джерела доходу, з яких комунальний або державний ЗОЗ може отримувати прибуток самостійно, наприклад, через надання послуг юридичним особам? Чи обмежуються можливості ЗОЗ наданням платних послуг населенню і благодійними внесками?

Фінансове забезпечення охорони здоров’я може здійснюватися за рахунок коштів державного бюджету, місцевих бюджетів, коштів юридичних і фізичних осіб, а також з інших джерел, не заборонених законом (ст. 18 Основ законодавства про охорону здоров’я, затверджених Законом України від від 19.11.1992 № 2801-XII). 

Так, органи місцевого самоврядування в межах компетенції можуть фінансувати:

  • місцеві програми розвитку та підтримки комунальних ЗОЗ, зокрема щодо оновлення матеріально-технічної бази, капітального ремонту, реконструкції, підвищення оплати праці медичних працівників і фахівців із реабілітації (програми «місцевих стимулів»);
  • місцеві програми надання населенню медичних послуг;
  • місцеві програми громадського здоров’я;
    інші програми в охороні здоров’я.

Маєте право розширити джерела фінансування за рахунок надходжень від фізичних і юридичних осіб, не заборонених законодавством. Це можуть бути:

  • оплата від страхових компаній за надані медичні послуги;
  • оплата від роботодавців за медичні послуги, надані їхнвм працівникам;
  • надходження коштів або іншого майна від благодійних організацій;
  • надходження від надання платних послуг відповідно до законодавства;
  • кошти міжнародних організацій тощо.

Де КНП брати кошти і на що їх витрачати, а також як отримати грантову підтимку - пояснюють експерти

Співпраця з НСЗУ

У вимогах до пакета  «Профілактика, діагностика, спостереження та лікування в амбулатрних умовах» на 2025 рік НСЗУ зазначає, що лікарі мають приймати 10 пацієнтів на день. Запис на УЗД так само слід планувати з розрахунку 10 пацієнтів на один апарат. Також у специфікаціях наведений перелік медичного персоналу, що потрібен для контрактування. Ідеться про вимоги на повну ставку на основному місці роботи? 

Так, це вимоги до роботи працівника на повну ставку.

У 2025 році ЗОЗ, законтрактовані за пакетом амбулаторної допомоги, мають виконати дві нові організаційні вимоги.

1. Забезпечити функціонування вебсайту ЗОЗ і розмістити на ньому актуальну інформацію про послуги. А саме:

  • перелік усіх послуг, які ЗОЗ надає в межах пакета (за сервісами та класами);
  • перелік спеціалістів і фахівців, які надають медичну допомогу в межах кожного класу
  • послуг за кожним сервісом, із графіками роботи;
  • номери телефонів реєстратури або інших осіб, які надають необхідну інформацію для пацієнта.

2. Забезпечити функціонування електронної черги запису пацієнтів на планові консультації до спеціалістів, на процедури та/або планові лабораторні та інструментальні обстеження для надання послуг у межах визначених класів, за якими ЗОЗ уклав договір з НСЗУ.

Вимоги до функціонування електронної черги НСЗУ теж визначила:

1. зробити запис в електронну чергу доступним і безкоштовним для пацієнта;

2. відкривати чергу з надання послуг із визначеною кількістю місць на кожен день для запису на послуги щонайменше за 30 календарних днів;

3. стежити, щоб кількість місць запису за визначеними сервісами та класами відповідала спроможності ЗОЗ, тобто кількості лікарів-спеціалістів, які зареєстровані в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ) і надають медичну спеціалізовану допомогу відповідно до класу, кількості одиниць потрібного обладнання, функціональної потужності ЗОЗ;

4. забезпечити місця для запису на прийом на кожен робочий день у межах сервісу «Консультування та лікування» з розрахунку щонайменше 10 пацієнтів на одного лікаря-спеціаліста, зареєстрованого в ЕСОЗ;

5. забезпечити місця запису на прийом на кожен робочий день у межах сервісу «Процедури» з розрахунку щонайменше 8 пацієнтів на одного лікаря-спеціаліста, зареєстрованого в ЕСОЗ;

6. забезпечити місця запису на обстеження на кожен робочий день у межах сервісу «Інструментальна діагностика» з розрахунку щонайменше 10 пацієнтів на один УЗД-апарат.

Усі вимоги до роботи за пакетом амбулаторної допомоги — у консультації

Трудові відносини та управління кадрами

Чи можна прийняти на посаду медичної сестри з масажу особу, яа має диплом після медичного училища за спеціальністю «Сестринська справа» та свідоцтво школи сучасного масажу «N» за спеціальністю «Класичний масаж»? 

Ні, адже підготовка особи не відповідає кваліфікаційним вимогам до посади сестри медичної з масажу. Свідоцтво школи сучасного масажу не вважається підвищенням кваліфікації згідно з чинним законодавством.

Мінімальні вимоги до посади сестри медичної з масажу: 

  • неповна вища освіта (молодший спеціаліст) або базова вища освіта (бакалавр) за напрямом підготовки «Медицина», спеціальністю «Сестринська справа», «Лікувальна справа» або «Акушерська справа»;
  • спеціалізація за фахом «Лікувальний масаж»;
  • без вимог до стажу роботи.

Вимоги до проходження навчальних циклів для медичних сестер визначає Положення про деякі заходи післядипломної освіти та безперервного професійного розвитку фахівців з фаховою передвищою, початковим рівнем (короткий цикл) та першим (бакалаврським) рівнем вищої медичної і фармацевтичної освіти та магістрів з медсестринства, затверджене наказом МОЗ від 10.11.2022 № 2016. Так спеціалізація — профільна спеціалізована підготовка з метою набуття особою здатності виконувати завдання та обовʼязки, що мають особливості в межах спеціальності.

Цикли спеціалізації та цикли тематичного удосконалення проводять заклади післядипломної освіти, структурні підрозділи з післядипломної освіти закладів фахової передвищої/вищої освіти, що здійснюють підготовку здобувачів освіти у галузі знань 22 «Охорона здоровʼя». Школи сучасного масажу не належать до таких закладів і не організовують такого навчання

У ЗОЗ ліквідували профспілковий комітет і ствоюють Раду трудового колективу. Чи потрібно затверджувати її створення та склад наказом по підприємству? 

Щоб створити представницький орган трудового колективу, керуйтеся алгоритмом:

  • визначте назву органу;
  • визначте функції представницького органу за установчими документами;
  • проведіть збори чи конференцію трудового колективу, оформте протокол зборів та ознайомте працівників з ухваленими рішеннями.

Законодавство України не визначає, як обирати представницький орган.
Створення представницького органу — компетенція загальних зборів трудового колективу. Збори є правомочними, якщо в них бере участь понад половина загальної кількості працівників.

Якщо структурні підрозділи розташовані далеко один від одного і скликати збори складно, проведіть конференцію трудового колективу. Кожен віддалений підрозділ делегує представників на конференцію. Конференція є правомочною, якщо в ній бере участь не щонайменще дві третини делегатів. На зборах (конференції) трудового колективу роботодавець інформує працівників про необхідність створити представницький орган.

Докладніше про права та повноваження ради трудового колективу >>

Як направити працівника у відрядження, якщо він працює за двома посадами?

На час відрядження працівника, який працює за сумісництвом, оплату праці здійснює підприємство, що його відрядило. Працівники, які працюють за сумісництвом, одержують заробітну плату за фактично виконану роботу.

Тобто, якщо працівник в одному закладі працює й на основному місці й за сумісництвом, у разі направлення у відрядження за основною посадою йому:

  • зберігають місце роботи та середній заробіток за основним місцем;
  • зберігають місце роботи за сумісництвом.

Докладніше про оформлення та оплату відрядження >>

Чи можна працювати під декретної відпустки за сумісницитвом на іншому підприємстві? Якщо так, то на яку ставку?

Так, якщо немає обмежень щодо роботи за сумісництвом.

Сумісники можуть працювати повний робочий час. Якщо штатний розпис передбачає 1,0 штатну одиницю, на підставі заяви працівника керівник у разі згоди наказом встановлює повний робочий день.

Що відомо щодо бронювання працівників з 1 грудня? Чи потрібно знову подавати документи на критичність? Чи стосується ЗОЗ норма щодо 20 тис для бронювання працівників?

Із 1 грудня бронюйте працівників тільки на порталі Дія.

Усі бронювання діють не довше 28 лютого 2025 року

Оплата праці

Працівник, який має 14 днів відпустки, звільняється. Чи зберігаються ці дні на новій посаді?

Відпустку на дають за конкретною посадою. При звільненні з посади  роботодавець має провести розрахунок та виплатити всі дні невикористаної відпустки

Працівнику помилково надали зайвих п’ять календарних днів основної щорічної відпустки. Бухгалтер здійснив нарахування та виплату. Як виправити помилку? 

Відраховуйте суми із заробітної плати працівників, аби покрити заборгованість перед вашим ЗОЗ за наказом (розпорядженням) роботодавця лише у випадках, передбачених статтею 127 КЗпП, а саме:

щоб повернути аванс, виданий у рахунок зарплати або зайво виплачені унаслідок лічильних помилок суми; для погашення невитраченого і своєчасно не повернутого авансу, виданого на службове відрядження або переведення до іншої місцевості; для господарських потреб, якщо працівник не оспорює підстав і розміру відрахувань;

у разі звільнення працівника до закінчення того робочого року, в рахунок якого він уже отримав відпустку, — за невідпрацьовані дні відпустки. Не відраховуйте за ці дні, якщо працівник звільняється з роботи з підстав, зазначених у пунктах 356 частини першої статті 36 і пунктах 12  і 5 частини першої статті 40 КЗпП, а також якщо працівника направляють на навчання та у зв’язку з виходом на пенсію;

для відшкодування шкоди, завданої закладу з вини працівника (відраховують у порядку та розмірах, визначених статтею 136 КЗпП).

На таке відрахування керівник може видати наказ (розпорядження) не пізніше одного місяця від дня закінчення строку з дня виплати. Якщо керівник ЗОЗ пропустив місячний строк, це позбавляє його права стягнути з працівника зайво виплачену суму заробітної плати навіть у судовому порядку

За матеріалом Експертус Медзаклад

3 грудня

МОЗ винесло на громадське обговорення проєкт Програми медичних гарантій — 2025

МОЗ винесло на громадське обговорення проєкт Програми медичних гарантій — 2024

2 грудня МОЗ винесло на громадське обговорення проєкт постанови КМУ «Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2025 році».

Переглянути проєкт постанови можна на сайті МОЗ у розділі Документи → Громадське обговорення.

Насилайте свої пропозиції та зауваження із 2 грудня впродовж 30 днів у письмовому або електронному вигляді на адресу МОЗ: вул. Грушевського, 7, м. Київ, 01601, Департамент медичних послуг, (e-mail: [email protected]).

Раніше НСЗУ оприлюднила проєкт постанови КМУ про Програму медичних гарантій — 2025.

За матеріалами МОЗ

2 грудня

Кращі практики органів місцевого самоврядування у сфері медицини: досвід Дубівської громади Волинської області

Кращі практики органів місцевого самоврядування у сфері медицини: досвід Дубівської громади Волинської області

Розв’язана росією повномасштабна війна мала неабиякий руйнівний вплив на життя та здоров’я людей в Україні, значної шкоди завдала вона й системі охорони здоров’я. Війна мала всі шанси повністю знищити медичну систему, але натомість підштовхнула до пошуку ефективних рішень, завдяки яким медицина не лише вижила, а й продовжила розвиватися. 

Як знайти актуальну грантову програму

7300 жителів Дубівської  громади уклали декларації щодо  надання медичних послуг. Безпека наших людей великою мірою залежить від якісного медичного обслуговування, а якість медичних послуг тісно пов’язана з умовами праці та медичного оснащення установ  галузі охорони здоров’я громади.

Кращі практики органів місцевого самоврядування у сфері медицини: досвід Дубівської громади Волинської області

Отож Дубівська громада була учасником Програми з розбудови сільської медицини, в межах якої територіальною громадою було виділено земельну ділянку, змінено цільове призначення цієї ділянки, виготовлено проектно-кошторисну документацію та виділено  кошти з місцевого бюджету у розмірі 10% вартості проєкту з будівництва нового приміщення лікарської амбулаторії. В результаті, наші жителі та медичні працівники отримали оснащену, згідно вимог, нову амбулаторію у селі Дубове та автомобіль для сімейного лікаря.

Кращі практики органів місцевого самоврядування у сфері медицини: досвід Дубівської громади Волинської області

Окрім цього, за кошти держави у співфінансуванні місцевого бюджету  в рамках Програми з розбудови сімейної медицини здійснено масштабну реконструкцію лікарської амбулаторії у селі Облапи, для ефективної роботи сімейного лікаря  цього закладу, швидких виїздів до пацієнтів, установа забезпечена медичним авто.

Окрему практику створення комфортних умов у медичному закладі було запроваджено для Буцинської амбулаторії, де за кошти бюджету громади та силами місцевих жителів було утеплено приміщення медичної установи. Це дало можливість створити комфортний температурний режим у місцевому медичному закладі та зменшити витрати у зимовий період для обігріву установи. З метою більш широкого розвитку галузі охорони здоров’я, враховуючи вимоги часу, адже серед пацієнтів тепер військові з тяжкими пораненнями і  ті що перебувають на реабілітації, діти та дорослі з психологічними травмами внаслідок війни, збільшення кількості пацієнтів з числа ВПО,  в громаді створено для функціонування приватних аптеки, працює стоматологічний кабінет та масажний кабінет, власником якого є жителька громади із статусом ВПО.

Тож розвиваймо нашу медицину заради надання широко спектру медичних послуг для зміцнення  і відновлення здоров’я наших людей!

Нагадуємо, що Цифрове видавництво Експертус спільно з Держпраці проведе Всеукраїнську премію «Кращі практики органів місцевого самоврядування — 2024».

Церемонія нагородження відбудеться 20 грудня 2024 року в Києві, в межах конференції «Підсумки року в охороні праці — 2024» від Цифрового видавництва Експертус.
Церемонія нагородження відбудеться 20 грудня 2024 року в Києві, в межах конференції «Підсумки року в охороні праці — 2024» від Цифрового видавництва Експертус.

2 грудня

Ознайомтеся зі змінами у медичному законодавстві за листопад 2024 року

Де знайти кошти на передплату періодики для ЗОЗ

Експертус Медзаклад групує найважливіші оновлення за темами й оформлюємо їх у зручну таблицю, аби вам не довелося штудіювати гори нормативки.

Дата набрання чинності документа

Суть змін

Підстава

Бюджет та оподатування

01.01.2025

Президент підписав закон про держбюджет на 2025 рік

Загальний обсяг видатків на сферу охорони здоров’я становить понад 217 млрд грн.

Важливо, що ЗОЗ, які працюють за програмою медичних гарантій, не переводитимуть на казначейські рахунки.

Докладніше про пріоритети держбюджету у сфері охорони здоров’я >>

Закон України  «Про Державний бюджет на 2025 рік» від 19.11.2024 № № 4059-IX

01.12.2024

Набрав чинності закон про підвищення податків

Ставка військового збору зросла з 1,5% до 5% для найманих працівників. Для військовослужбовців ставка залишається на рівні 1,5%.

Докладніше про основні норми щодо підвищення податків >>

Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» від 10.10.2024 № 4015-IX

Співпраця з НСЗУ

05.11.2024

КМУ вніс зміни до порядку укладення договору з НСЗУ

Відтепер суб’єкт господарювання, який бажає укласти договір з НСЗУ на визначених в оголошенні умовах, до подання пропозиції повинен забезпечити внесення до системи актуальної інформації, зокрема, про медичне обладнання, перелік якого затверджує МОЗ за поданням НСЗУ.

Раніше порядок передбачав подання інформації про медичне обладнання, зазначене в оголошенні

Постанова КМУ «Про внесення зміни до пункту 11 Порядку укладення, зміни та припинення договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій» від 01.11.2024 № 1242

01.01.2025

КМУ внормував участь держустанов у програмі медгарантій — 2025

КМУ затвердив перелік державних установ, які працюватимуть за договорами з НСЗУ у 2025 році до перетворення на державні некомерційні підприємства. Надалі всі держзаклади мають реорганізуватися і співпрацювати з НСЗУ за загальними правилами.

Докладніше умови роботи і перелік установ >>

Постанова КМУ «Деякі питання залучення державних установ до реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення» від 12.11.2024 № 1295

Державний нагляд

28.11.2024

МОЗ затвердило план перевірок на 2025 рік

До переліку суб’єктів господарювання, які МОЗ планує перевірити, увійшло 78 комунальних і приватних ЗОЗ

Наказ МОЗ «Про затвердження річного плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) Міністерством охорони здоров’я України на 2025 рік» від 28.11.2024 № 1980

01.01.2025

Держлікслужба поновлює планові перевірки операторів фармацевтичного ринку

Із нового року Держлікслужба проводитиме планові перевірки дотримання вимог законодавства щодо якості лікарських засобів та ліцензійних умов провадження господарської діяльності з культивування, розроблення, виробництва, виготовлення, зберігання, перевезення, придбання, реалізації (відпуску), ввезення/вивезення на/з території України, використання, знищення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів.

Доцільність поновити позапланові перевірки на вітчизняному фармацевтичному ринку зумовлена насамперед ситуацією, яка склалась у галузі після запровадження в Україні воєнного стану

Постанова КМУ «Про внесення зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 13 березня 2022 р. № 303» від 05.11.2024 № 1264

Реформа МСЕК

12.11.2024

КМУ оновив Положення про медико-соціальну експертизу

Зміни приводять положення у відповідність до оновленого положення про центральну МСЕК. Утім 01.01.2025 року постанова про медико-соціальну експертизу (МСЕ) повністю втратить чинність

Постанова КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2009 р. № 1317» від 08.11.2024 № 1276

13.11.2024

МОЗ затвердило нову редакцію положення про Центральну МСЕК

Голову Центральної МСЕК і її заступника визначає МОЗ.

Окрім того, розробники документа уточнили повноваження Центральної МСЕК щодо перевірки обґрунтованості рішень обласних, центральних міських, міських, міжрайонних, районних комісій, а також направлень ЛКК на огляд до МСЕК для встановлення інвалідності

Наказ МОЗ «Про внесення змін до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 26 жовтня 2024 року № 1809» від 13.11.2024 № 1900

20.11.2024

МОЗ затвердило перелік рекомендованих інструментів оцінювання функціонування, обмежень життєдіяльності та здоров’я особи

Перелік враховує модель Міжнародної класифікації функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я та національного класифікатора НК 030:2022 «Класифікатор функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я» затвердженого наказом МОЗ від 09.04.2022 № 810-22.

МОЗ постановило керівникам регіональних структурних підрозділів з питань охорони здоров’я рекомендувати використовувати ці інструменти закладам охорони здоров’я, які надають послуги з реабілітації

Наказ МОЗ «Про затвердження Переліку рекомендованих інструментів оцінювання функціонування, обмежень життєдіяльності та здоров’я особи» від 20.11.2024 № 1946

Частково 26.11.2024, частково 01.01.2025

КМУ врегулював проведення оцінювання повсякденного функціонування особи

Маємо затверджені:

  • положення про експертні команди з оцінювання повсякденного функціонування особи (ОПФО);
  • порядок проведення ОПФО;
  • критерії направлення на проведення ОПФО;
  • порядок функціонування електронної системи щодо ОПФО;
  • критерії встановлення інвалідності.

Переліки ЗОЗ, у яких проводять ОПФО, затверджують керівники обласних, Київської міської державних адміністрацій (військових адміністрацій). У такому переліку має бути інформація про те, в який саме ЗОЗ передає документи кожна МСЕК, адреси зазначених ЗОЗ і контактні дані осіб, відповідальних за приймання документів.

Керівники ЗОЗ, у яких проводять ОПФО, до 03.12.2024 повинні визначити і затвердити наказом:

  • перелік лікарів, які мають право проводити ОПФО у складі експертних команд;
  • перелік адміністраторів для забезпечення роботи таких команд.

Повноваження, права і обов’язки регіональних і Центральної МСЕК припиняються 31.12.2024.

Докладніше про порядок ОПФО >>

Постанова КМУ «Деякі питання запровадження оцінювання повсякденного функціонування особи» від 15.11.2024 № 1338

20.11.2024

Набрали чинності зміни до медико-соціальної експертизи щодо осіб з обмеженнями повсякденного функціонування та осіб з інвалідністю 

ВРУ затвердила зміни до Законів України:

Документи особи з обмеженнями повсякденного функціонування направляють для проходження МСЕ з метою підтвердження стійкого обмеження життєдіяльності та встановлення статусу «особа з інвалідністю» або «дитина з інвалідністю», якщо мультидисциплінарна реабілітаційна команда виявила ознаки стійкого обмеження життєдіяльності і зазначила про це індивідуальному реабілітаційному плані.

МСЕ проводять медико-соціальні експертні комісії першого, другого та інших рівнів відповідно до розподілу, визначеного КМУ.

Максимальні строки прийняття рішення МСЕК визначає КМУ. Готове рішення з мотивувальною частиною (обґрунтуванням) МСЕК надає особі.

Підстави, за яких МСЕК проводять засідання в дистанційному форматі, організовують виїзні засідання або риймають рішення заочно, теж визначає КМУ

Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення процедур проведення медико-соціальної експертизи» від 29.10.2024 № 4030-IX

Спроможна мережа ЗОЗ

19.11.2024

КМУ визначив вимоги і строки затвердження маршрутів транспортування пацієнтів у межах госпітальних округів

Маршрути транспортування пацієнтів бригадами екстреної (швидкої) медичної допомоги (далі — бригади ЕМД) в межах госпітального округу щороку до 15 січя затверджують МОЗ АР Крим, структурні підрозділи з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій (далі — регіональні департаменти охорони здоров’я).

Маршрути транспортування пацієнтів з підозрою на гострий коронарний синдром, гострий мозковий інсульт і політравмою попередньо погоджують із МОЗ.

До маршрутів транспортування пацієнтів бригадами ЕМД для м. Києва та Київської області додатково включають державні  ЗОЗ за переліком, визначеним МОЗ.

За потреби протягом року затверджені маршрути транспортування пацієнтів можуть переглядати регіональні департаменти охорони здоров’я. Також маршрути підлягають обов’язковому перегляду за вимогою МОЗ.

У плані розвитку госпітального округу має бути розділ із переліком надавачів медичних послуг, включених до спроможної мережі, з описом маршрутів транспортування пацієнтів у межах цього округу. Слід обов’язково визначити маршрути транспортування пацієнтів, зокрема, з підозрою на гострий коронарний синдром, гострий мозковий інсульт, невідкладною хірургічною патологією та політравмою, під час надання перинатальної, реабілітаційної допомоги

Постанова КМУ «Про внесення змін до Порядку функціонування госпітальних округів і госпітальних кластерів та встановлення їх меж» від 15.11.2024 № 1305

19.11.2024

КМУ визначив особливості функціонування спроможної мережі госпітального округу в м. Києві

До спроможної мережі столиці входять:

  • надкластерні ЗОЗ;
  • кластерні ЗОЗ;
  • надавачі первинної медичної допомоги;
  • центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф із пунктами постійного базування бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги.

Надкластерними ЗОЗ у Києві визначають:

  • багатопрофільні лікарняні заклади для дорослих із розрахунку один такий ЗОЗ на 600 тис. осіб з урахуванням територіальної доступності населення до медобслуговування та спроможності таких ЗОЗ його забезпечити;
  • багатопрофільні лікарняні заклади для дітей із розрахунку один такий ЗОЗ на 1,5 млн. осіб з урахуванням таких самих критеріїв;
  • ЗОЗ, які виконують функцію головного центру з організації і надання медичної і реабілітаційної допомоги, із розрахунку один такий заклад на госпітальний округ за напрямами: онкологічний, психіатричний, фтизіопульмонологічний, перинатальний.

Кластерними ЗОЗ у Києві визначають багатопрофільні лікарняні заклади для дорослих із розрахунку один такий заклад на 400 тис. осіб

Медична допомога

06.11.2024

МОЗ затвердило новий стандарт меддопомоги при опіках

Згідно зі стандартом, комбустіологічна допомога спрямована забезпечити вчасну і якісну медичну та реабілітаційну допомогу постраждалим внаслідок дії термічного, електротермічного, хімічного чинників. Її здійснюють у ЗОЗ відповідного рівня,
що надають спеціалізовану медичну допомогу амбулаторно або в умовах стаціонару залежно від тяжкості опікової травми.

Перегляньте:

  • збір анамнезу в пацієнтів з опіками;
  • критерії визначення рівня надання медичної допомоги пацієнтам з опіками;
  • алгоритм невідкладної медичної допомоги пацієнтам з опіками на догоспітальному етапі

Наказ МОЗ «Про затвердження Стандарту медичної допомоги «Опіки» від 06.11.2024 № 1869

14.11.2024

МОЗ затвердило план заходів щодо організації надання медичної допомоги при гострому мозковому інсульті

Зокрема, МОЗ планує протягом 2025 року розробити і затвердити:

  • примірні положення про мережу ЗОЗ, які надають стаціонарну допомогу пацієнтам із гострим мозковим інсультом, і примірний табель оснащення такого ЗОЗ;
  • примірні положення про структурні підрозділи ЗОЗ — інсультний центр та інсультний блок;
  • примірне положення і табель оснащення для відділення інтервенційної нейрорадіології ЗОЗ

Наказ МОЗ «Про затвердження Плану заходів щодо організації надання медичної допомоги пацієнтам із гострим мозковим інсультом в Україні» від 14.11.2024 № 1914

Реабілітаційна допомога

30.10.2024

КМУ затвердив зміни до порядку забезпечення допоміжними засобами реабілітації (ДЗР) осіб з інвалідністю

Наведемо кілька нових норм.

Відтепер порядок визначає механізм безоплатного забезпечення ДЗР, зокрема, військовослужбовців незалежно від звільнення їх з військової або іншої служби чи припинення членства в добровольчому формуванні територіальної громади протягом періоду лікування, реабілітації та забезпечення допоміжними засобами реабілітації.

Показання для забезпечення ДЗР для дітей з інвалідністю та дітей з порушеннями опорно-рухового апарату визначаються:

або

Показання для забезпечення ДЗР осіб начальницького і рядового складу, військовослужбовців ДСНС визначаються висновком, який формують лікарсько-експертні комісії ДСНС або мультидисциплінарні реабілітаційні команди ЗОЗ

Постанова КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 5 квітня 2012 р. № 321» від 29.10.2024 № 1232

Медогляди

01.01.2025

Із 2025 року зміняться вимоги до ЗОЗ, які проводять психіатричні огляди

Із нового року попередній, періодичний та позачерговий психіатричні огляди, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин, зможуть проводити лише ті надавачі медичних послуг, які відповідають двом вимогам:

  • отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики за спеціальністю «Психіатрія»;
  • уклали договір про медичне обслуговування населення з НСЗУ за групою послуг «Психіатрична допомога дорослим та дітям у стаціонарних умовах» та/або «Психіатрична допомога дорослим та дітям, яка надається мобільними мультидисциплінарними командами» та/або «Профілактика, діагностика, спостереження та лікування в амбулаторних умовах». 

Також психіатричні огляди зможуть проводити ЗОЗ Державного управління справами, Міноборони, МВС, СБУ, СЗРУ, Держспецзв’язку, які отримали ліцензію на медпрактику за спеціальністю «Психіатрія», забезпечують надання медичної допомоги та користуються електронною системою охорони здоров’я (ЕСОЗ).

Обстежувати пацієнтів у межах психіатричного огляду матиме право лікар-психіатр, який працевлаштований у визначеному закладі, зареєстрований в ЕСОЗ і пройшов тематичне навчання за відповідною програмою згідно із законодавством. Інформацію про проходження тематичного навчання з посиланням на відповідний документ потрібно буде розмістити на офіційному сайті та/або у загальнодоступному місці закладу.

Нагадаємо, що особі, яка пройшла психіатричний огляд, лікар видає довідку за формою № 100-2/о. Працівник або кандидат на зайняття посади повинен надати цей документ роботодавцю під час працевлаштування, а також у передбачені строки проведення періодичних психіатричних оглядів під час трудової діяльності. 

Довідка діє 12 місяців із дати проведення огляду. Водночас закінчення цього строку не є підставою, щоб відсторонити працівника від виконання робіт і провести повторний огляд. Періодичність проведення психіатричних оглядів, а також перелік категорій осіб, які мають їх проходити, МОЗ визначило наказом від 26.01.2024 № 139.

Наказ МОЗ «Про затвердження Змін до Порядку проведення попередніх, періодичних та позачергових психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин, Інструкції щодо заповнення форми первинної облікової документації № 100-1/о «Протокол про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин № ____» та Інструкції щодо заповнення форми первинної облікової документації № 100-2/о «Довідка про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин № ____» від 30.10.2024

Лікувальне харчування

19.11.2024

КМУ затвердив механізм забезпечення покращеного харчування військовослужбовців під час лікування і примірний договір компенсації витрат

Граничний розмір компенсації витрат на харчування становить 202,63 грн за один ліжко-день.

Куди звертатися ЗОЗ, щоб укласти договір про покращене харчування військовослужбовців під час лікування, роз’яснив Департамент охорони здоров’я Міноборони

Постанова КМУ «Деякі питання забезпечення покращеного харчування військовослужбовців під час лікування та реабілітації у закладах охорони здоров’я усіх форм власності та підпорядкування» від 15.11.2024 № 1299

Ліки та медвироби

13.11.2024

КМУ затвердив нову редакцію порядку провадження діяльності, пов’язаної з
обігом підконтрольних речовин

Порядок, затверджений постановою КМУ від 03.06.2009 № 589, тепер називається «Порядок провадження діяльності, пов’язаної з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин, прекурсорів, у тому числі конопель для медичних цілей, та контролю за їх обігом».

Зміни, пов’язані з урегулюванням обігу медичного канабісу

Постанова КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 3 червня 2009 р. № 589» від 05.11.2024 № 1267

13.11.2024

КМУ визначив строки подання заяв щодо квот на обіг медичного канабісу

До 20.11.2024 суб’єкти господарювання, які провадять діяльність з обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, мають подати до місцевих державних адміністрацій розрахунок річної потреби в рослинах медичного канабісу, наркотичних засобах та психотропних речовинах на 2025 рік (додаток 1 до Порядку № 589). 

До 01.12.2024 потрібно подати до Держлікслужби заяву на визначення квоти на виробництво, виготовлення, зберігання, ввезення та вивезення з території України наркотичних засобів, психотропних речовин, рослин коноплі, садивного матеріалу конопель на 2025 рік (додаток 2 до Порядку № 589). 

До 15.12.2024 потрібно подати до Держлікслужби заяву на визначення квоти на культивування медичного канабісу на 2025 рік

12.11.2024

КМУ розширив можливості використання бюджетних коштів для медичних закупівель

КМУ оновив умови використання коштів, передбачених МОЗ у держбюджеті для виконання програм і централізованих заходів з охорони здоров’я.

Бюджетні кошти можна буде використовувати для закупівлі не лише товарів, а й робіт і послуг в межах реалізації проєкту щодо створення лабораторій синтезу радіофармацевтичних лікарських засобів.

Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення здійснення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру, затверджений постановою КМУ від 17.03.2011 № 298, доповнили новими строками і товарами, щодо яких у межах цих строків може передбачатися попередня оплата:

не більше 6 місяців — робіт з проєктування лабораторій синтезу радіофармацевтичних лікарських засобів;

не більше 12 місяців — лікарських засобів, медичних виробів та пов’язаних послуг;

не більше 18 місяців:

  • імунобіологічних препаратів (вакцин) та пов’язаних послуг;
  • систем магнітно-резонансної томографії, що закуповуються на підставі укладених у 2023 році договорів;

не більше 24 місяців — товарів в рамках реалізації проєкту щодо створення лабораторій синтезу радіофармацевтичних лікарських засобів.

У постанові КМУ «Деякі питання закупівлі лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них» від 07.03.2022 № 216 назву розділу «Закупівля обладнання для закладів охорони здоров’я, зокрема для кластерних та надкластерних, закладів охорони здоров’я МОЗ та Державного управління справами, а також для оснащення лабораторій Держлікслужби» доповнили словами: «закупівля товарів в рамках реалізації проєкту щодо створення лабораторій синтезу радіофармацевтичних лікарських засобів».

Окрім того, розділ доповнили підрозділом з переліком обладнання, яке закуповуватимуть за бюджетні кошти в рамках реалізації проєкту щодо створення лабораторій синтезу радіофармацевтичних лікарських засобів

Постанова КМУ «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 17 березня 2011 р. № 298 і від 7 березня 2022 р. № 216» від 08.11.2024 № 1270

12.11.2024

КМУ оптимізував механізми закупівель і регулювання цін на ліки

Прийняті рішення стосуються оптимізації державної оцінки медичних технологій (ОМТ) та укладання договорів керованого доступу (ДКД), а також створення лабораторій для синтезу радіофармацевтичних препаратів в Україні. Це дасть змогу розвивати інноваційні методи діагностики та лікування пацієнтів з онкологічними захворюваннями, забезпечуючи українців своєчасним доступом до необхідних ліків та послуг.

Відтепер переговори щодо укладання ДКД вестимуть групи, сформовані ДП «Медичні закупівлі України». Так вдасться чітко розподілити повноваження між МОЗ та уповноваженим органом. 

Під час переговорів використовуватимуть інформацію та рекомендації з висновків уповноваженого органу ОМТ, а також додаткові дані, надані МОЗ. Це посилить об’єктивність і прозорість процесу.

Розширення списку лікарських засобів, які закуповують за договорами керованого доступу, допоможе значно знизити витрати на лікування. Ідеться зокрема зокрема про новий препарат «Еміцизумаб» (дози 30, 60, 105 та 150 мг).

Створення лабораторій синтезу радіофармацевтичних засобів в Україні дасть змогу розширити можливості діагностики радіоізотопною візуалізацією

Постанова КМУ «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2020 р. № 1300 і від 27 січня 2021 р. № 61» від 08.11.2024 № 1275

16.11.2024

КМУ розширив Нацперелік основних лікарських засобів

У переліку лікарських засобів, що впливають на коагуляцію, з’явився Ривароксабан (Rivaroxaban; таблетки: 15 мг; 20 мг). У додаткововому переліку препаратів на основі (похідних) плазми крові — Фібриноген людини (Fibrinogen, human; порошок для розчину для ін’єкцій/інфузій (1 г фібриногену людини)).

До антиастматичних засобів і лікарських засобів для лікування хронічної обструктивної хвороби додали Формотерол + Беклометазон (Formoterol and Beclometasone; аерозоль для інгаляцій, дозований, 100 мкг/6 мкг/дозу).

Окрім того, тепер у Нацпереліку є розділ XXX-1 «Лікарські засоби для лікування захворювань нирок», до якого увійшов Дапагліфлозин (Dapagliflozin; таблетки по 10 мг)

Постанова КМУ «Про внесення змін до Національного переліку основних лікарських засобів» від 12.11.2024 № 1296

Втрачають чинність

01.01.2025

Постанова КМУ «Питання медико-соціальної експертизи» від 03.12.2009 № 1317

Постанова КМУ «Деякі питання запровадження оцінювання повсякденного функціонування особи» від 15.11.2024 № 1338

За матеріалом Експертус Медзаклад

2 грудня

МОЗ затвердило план перевірок медзакладів на 2025 рік

МОЗ затвердило план перевірок на 2025 рік

МОЗ наказом від 28.11.2024 № 1980 затвердило річний план здійснення заходів державного нагляду (контролю) на 2025 рік.

До переліку суб’єктів господарювання, які МОЗ планує перевірити, увійшло 78 комунальних і приватних закладів охорони здоров’я.

Перевірки ЗОЗ під час воєнного стану

Раніше НСЗУ оприлюднила переліки медзакладів, де проводить моніторинг у другому півріччі 2024 року.

За матеріалами МОЗ

2 грудня

НСЗУ пояснила, як виписувати е-рецепти на тест-смужки для глюкометрів за програмою реімбурсації із 2025 року

НСЗУ пояснила, як виписувати е-рецепти на тест-смужки для глюкометрів за програмою реімбурсації із 2025 року

У жовтні 2023 року пацієнти почали отримувати тест-смужки для визначення рівня глюкози для індивідуальних глюкометрів за програмою реімбурсації «Доступні ліки». 

Організація обігу медичних виробів та лікарських засобів

Наразі пацієнти з діагнозом  «Цукровий діабет першого типу» отримують тест-смужки за електронним рецептом як від лікаря-ендокринолога (зокрема і дитячого), так і лікаря первинної медичної допомоги. Також лікарі-ендокринологи можуть у межах плану лікування пацієнта фіксувати його потребу в тест-смужках.

Поки що наявність плану лікування для призначення тест-смужок не обовʼязкова. Проте у 2025 році, щоб отримати тест-смужки за програмою реімбурсації, пацієнт повинен мати відповідний план лікування від лікаря-ендокринолога. Тож рекомендуйте пацієнтам під час наступного візиту до свого лікуючого лікаря переконатися, що він створив план лікування, аби пацієнт і надалі отримував тест-смужки за програмою реімбурсації без затримок.

НСЗУ наголошує, що створити відповідне призначення на тест-смужки повинен саме лікар-ендокринолог.  Наступні е-рецепти на основі призначення ендокринолога зможе, як завжди, створювати і сімейний лікар, терапевт чи педіатр.

Нагадаємо, що оновлений перелік реімбурсації включає 45 найменувань тест-смужок для глюкометрів, вартість яких держава відшкодовує повністю або частково. 

За матеріалами НСЗУ

1 грудня

Акція на передплату та навчання для медиків

АКЦІЙНІ ПРОДУКТИ

Грудень  місяць подарунків. Тож цифрове видавництво Експертус пропонує вам зиму в подарунок: передплатіть журнали «Управління закладом охорони здоров'я» та «Довідник головної медичної сестри», систему «Експертус Медзаклад» за ціною 9 місяців, а користуйтеся 12, а за ціною 4 місяців — користуйтеся 6!

Хуртовина знижок: акція на передплату та навчання для медиків

Ловіть хуртовину знижок на програми у Вищій школі БПР:

Назва програми 

Знижка, грн 

2000 

2000 

Національна сертифікація керівників з медсестринства — 2025

1000 

Як спланувати штат та оплатити роботу медпрацівників

1000 

Як передати лабораторні дослідження на аутсорс: від пошуку контрагента до побудови логістики

1000 

Як надавати платні послуги в медзакладі

1000 

1000 

1000 

Правова освіта медпрацівників: як захиститися від конфліктів, штрафів та суду

1000 

1000 

1000

Хуртовина знижок: акція на передплату та навчання для медиків

Інформацію про акційні умови передплати та навчання
дізнайтеся у менеджера за номером 0 800 21 20 12
(усі дзвінки безплатні)